لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک فایل شاهنامه فردوسی نقطه پیوند ایران، اسلام و تشیع

 

می لعل پیش آور ای هاشمی زخمی که هرگز نگیرد کمی
سخن از پیوند ایران و اسلام و نمادها و نشانه های این پیوند مبارک و تاریخ ساز است. محققان ثابت کرده اند که ایرانی جماعت، نه از روی ترس از شمشیر تازیان و مقولاتی از این دست، بلکه آزادانه و آگاهانه، اسلام را برگزید و به انگیزه تخلص از ستم سیاسی و تبعیض طبقاتی رژیم ساسانی، به اصول و احکام نجاتبخش این دین (معنویت الهی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی) دل بست و خستو شد. شاهدد روشن این امر آن است که در صف انبوه دانشوران و سیاستگران و عارفان دوران تمدن اسلامی، بیشترینه چهره های شاخص و نام آشنا، ایرانی اند و پهنه تاریخ 14 قرنه اسلامی، گویی تفسیر این کلام مشهور نبوی صلی الله علیه و آله است که فرمود:
ـ اگر «علم» (و در روایتی: «ایمان») بر ستاره پروین آویخته باشد، مردانی از ایران بدان چنگ خواهند زد.
ایرانی مسلمان، همچنین بتدریج از بین تمامی فرقه ها و نحله های اسلامی، مذهب خاندان پیامبر علیهم السلام یعنی تشیع را برگزید که به جای تحمیل حاکمیت نژاد عرب بر دیگر ملل، اصل تقوا و شایستگی علمی و عملی را معیار کرامت فردی و اجتماعی می شناخت و با تمسک به این مذهب، صف خویش را از خلیفگان اموی و عباسی جدا ساخت و چه هزینه ها نیز بابت این انتخاب و پایداری بر سر آن نپرداخت. استاد شهید مطهری، بدرستی علت گرایش ایرانیان به اسلام را همان علت گرایش آنان به تشیع می داند: تکاپوی دستیابی به گوهر معنویت و عدالت قرآنی که بساط خلفا از آن خالی بود و تنها در خانه گلین علی و فاطمه و فرزندان آنان علیهم السلام یافت می شد و بس!


کلمات کلیدی : شاهنامه فردوسی نقطه پیوند ایران, اسلام و تشیع
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل شاهنامه فردوسی نقطه پیوند ایران، اسلام و تشیع

شاهنامه فردوسی نقطه پیوند ایران، اسلام و تشیع | خبرگزاری فارس https://www.farsnews.com/.../شاهنامه-فردوسی-نقطه-پیوند-ایران-اسلام-و-تشیع‏ - ذخیره شده 7 آوریل 2009 ... خبرگزاری فارس: سخن از پیوند ایران و اسلام و نمادها و نشانه های این پیوند مبارک و تاریخ ساز است. محققان ثابت کرده اند که ایرانی جماعت، نه از روی ترس ... شاهنامه فردوسی نقطه پیوند ایران، اسلام و تشیع | فایلهای پاورپوینت و ... download400.ir/word/شاهنامه-فردوسی-نقطه-پیوند-ایران،-اسلا/‏ - ذخیره شده 28 مه 2019 ... شاهنامه فردوسی نقطه پیوند ایران، اسلام و تشیع از دسته بندی عمومی و آزاد ... گشت و لینک های دانلود را مشاهده خواهید کرد و با کلیک بر روی آنها فایل شما ... تصاویر برای لینک فایل شاهنامه فردوسی نقطه پیوند ایران، اسلام و تشیع بررسی متن‌شناختی جایگاه سلیمان (ع) در روند تکوین حماسه‌های ایرانی rpll.ui.ac.ir/article_19404.html‏ - ذخیره شده این نقش روایی در حماسه‌های ایرانی، از متون تاریخی پیش از شاهنامه فردوسی و در جریان ... و به مرور زمان، تغافل از عدم حقیقت پیوند‌ها، و ورود تدریجی شخصیت‌های مقدس تشیع . ... در زمینة انگیزههای پیوند مضامین ملی و دینی، چه اختلاف رویکردی در منابع اسلامی ... با توجه به این شاخص، "لشکرکشی سلیمان به ایران و تقابل رستم با سپاه شاه- ... Persian Gulf - دین فردوسی: خرد و انسانیت! Persian Gulf از... | Facebook https://www.facebook.com/Persian.Gulf.../10153621162041111:0‏ - ذخیره شده اگر وی مسلمان زاده نبوده نباید نگرانی از پیوند زدنش به کیش زرتشت می داشته است ... ابیاتی از شاهنامه که در نشان دادن مسلمانی و تشیع فردوسی بازگو می شوند از ... نگاه شاهنامه به اسلام گستران نیز که به ایران تاختند بسیار منفی و از سر بی مهری است. شاهنامه فردوسی سرشار از معارف اسلامی است - غلامعلی حداد عادل haddadadel.ir/news/215-1390-02-25-04-39-10.html‏ - ذخیره شده 15 مه 2011 ... رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: فردوسی مسلمانی درست اعتقاد و شیعه بود و شاهنامه فردوسی اگرچه اصولا و عمدتا حکایت ایران پیش از اسلام ... Shahnameh Ferdowsi شاهنامه فردوسی‌: داستان دقیقی‌ شاعر - YouTube ► 1:40https://www.youtube.com/watch?v=v-keamiY-W0 9 آگوست 2011 - 2 دقیقه - بارگذاری توسطDr Maziar Sadri ابیاتی دیگر از کتاب هویت ایرانی، شاهنامه حکیم فردوسی‌ پیش کش دوستان نازنین داستان دقیقی شاعر چو از دفتر این داستانها بسی همی خواند خواننده ...