لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک فایل تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی

تعداد صفحه:  23

نوع فایل:  Word

فرمت فایل:  docx

***  قابل ویـرایش

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده

 

مقدمه

 

مفاهیم

 

مفهوم اقرار

 

مفهوم انکار

 

تبیین موضع مقنن

 

موارد قانونی پذیرش انکار بعد از اقرار

 

فاسد بودن اقرار

 

مبتنی بر اشتباه بودن اقرار

 

انواع اشتباه

 

اشتباه موضوعی

 

اشتباه حکمی

 

غلط بودن اقرار

 

مبتنی بر عذر قابل قبول بودن اقرار

 

کذب بودن اقرار

 

نتیجه

 

منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

از آنجا که اقرار در امور مدنی در رأس ادله دیگر قرار دارد و تحت شرایطی قاطع دعوی دانسته شده است، بنابراین مقنن، انکار بعد از اقرار در امور مزبور را قابل استماع ندانسته است اما بلافاصله بعد از مسموع ندانستن انکار پس از اقرار، به دلیل احتمال اثبات خلاف آنچه به موجب اقرار بیان شـده و یا عدم تحقق شرایط مورد نـظر مُقِر که با توجه به آن شـرایط، اقـرار کـرده، مواردی را پیش­بینی نموده است که با حصول آنها اقرار به عمل آمده بی­اثر می­شود مانند اثبات فساد اقرار و یا ابتناء آن بر اشتباه و مواردی از این قبیل. البته تا زمانی که ادعاهای مزبور به اثبات نرسیده باشد، اقرار صورت گرفته همچنان معتبر و نافذ خواهد بود. این مقاله به بررسی نظرات فقها و حقوق­دانان در زمینة امکان استماع انکار بعد از اقرار در امور مدنی که نقش تعیین­کننده­ای در قدرت اثباتی دلیل مذکور خواهد داشت، اختصاص دارد.

 

کلیدواژگان

 

اقرار؛ انکار؛ امور مدنی؛ اشتباه؛ قابل استماع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

 

اقرار در امور حقوقی در رأس دلایل دیگر قرار دارد به طوری که در برخی از نظام­های حقوقی اقرار را به عنوان ملکة ادله و یا شاه دلیل نیز گفته­اند. چنانچه اقرار بر امر حقوقی وجود داشته باشد قاضی محکمه به دنبال دلایل دیگر نخواهد بود، این امر در مادة 202 قانون آیین دادرسی مدنی[1] مورد تأکید قرار گرفته است و حتی حکم صادره از سوی مرجع رسیدگی­کننده که مستند به اقرار قاطع دعوی باشد قطعی بوده و قابلیت تجدید­نظر و فرجام را نخواهد داشت[2]، در بیان دلایل اثبات دعوای مقرر در هر دو قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی، اقرار در صدر ادلة دیگر واقع شده است و به مصداق «اقرار العقلاء علی انفسهم جائز» اقرارکننده را به نتیجه اقرارش ملزم می­نماید، در حالی که در امور کیفری اقرار از چنین جایگاهی برخوردار نیست چه بسا اقرارها تلقینی و یا با قصد حمایت از اشخاص دیگر، یا برای تحت­الشعاع قراردادن تحقیقات و انحراف آن از مسیر اصلی و یا اصولاً از طرق غیرمتعارف تحصیل شده باشد. از آنجا که احتمال دارد اقرار نمودن با لحاظ جمیع شرایط قانونی آن صورت نگرفته باشد هر چند با عنایت به جایگاه  و قدرت اثباتی دلیل مزبور، انکار اقرار و یا رجوع و عدول از آن جایز دانسته نشده است، اما بنا به فلسفه لزوم تحقق تمامی شرایط صحت یک دلیل برای اثرگذاری تام و کامل آن، هنگامی که اقرار با تصور نادرستی از واقعیت و یا با مخدوش بودن قصد و رضا یا به جهات وجود عذری صورت گرفته باشد یا آنکه بنابه هر دلیلی دروغ بودن مفاد اقرار از سوی مقر و یا سایر اشخاص ذینفع اثبات شود مقنن بر چنین اقراری اثر قانونی مترتب نکرده و به مقر اجازه داده است که از اقرار مذکور برگردد و ملزم به آثار ناشی از آن نباشد. 

 

 

 

 

 

 

مفاهیم

 

مفهوم اقرار

 

اقرار در لغت از ریشة قَّرَّ قراراً قرّاً، تقراراً و تقره است و به معانی اعتراف نمودن، اذعان کردن حقی برای صاحب آن و اثبات کردن چیزی یا کسی در جایی به کار رفته است (طریحی، مجمع البحرین، 456).

 

«اقرار به زبان دادرسی عبارت از اعترافی است که کسی به صحت امری که علیه او اظهار شده بنماید» (متین دفتری، آیین دادرسی مدنی، 278، 3)به بیانی دیگر: «اقرار عبارت است از إخبار از وضع خاص موجود که به سود غیر و به زیان مخبر و یا موکل[3] اوست» (لنگرودی، ترمینولوژی حقوق، 177).

 

اقرار در مادة 1259 قانون مدنی این­چنین تعریف شده است: «اقرار عبارت از إخبار به حقی است برای غیر بر ضرر خود». این تعریف عین تعریف فقهاء از اقرار است چرا که ایشان در تعریف اقرار بیان داشته­اند: «هو إخبارٌ بحقٍّ علی نفسه» و یا در تعریفی مشابه بیان شده است: «هو إخبار الانسان عن حق لازمٌ له»با توجه به تعاریف به عمل آمده از اقرار به چهار عنصر «إخبار»، «حق»، «به نفع غیر» و «به ضرر خود» برمی­خوریم.

 

 چنانچه شخصی از روی قصد و اختیار به وجود حقی بر ذمه خود به نفع شخص یا اشخاص دیگر خبر دهد اصطلاحاً می­گوییم او به امر مزبور اقرار کرده است. بنابراین هر کدام از عناصر چهارگانه مزبور در بیان شخص و یا نوشته کتبی او[4] موجود نباشد نمی­توانیم آن را اقرار بنامیم چنانچه خبر مزبور از نفعی برای خبردهنده به ضرر دیگران مطلبی بیان کند آن را ادعا گویند که خبردهنده یا مدعی باید آن را اثبات نماید و در صورتی که خبر مزبور به نفع شخص یا اشخاصی و به ضرر شخص یا اشخاصی غیر از خبردهنده باشد، آن را شهادت نامیده­اند که در صورت حصول جمیع شرایط شهادت، به نفع و ضرر دیگران قابل استناد و استفاده خواهد بود و در صورتی که خبر مزبور از وجود حق یا دینی بر ذمه خبردهنده، خبر ندهد نمی­توان به آن اطلاق اقرار نمود زیرا مقنن صرفاً چنین اخباری را که واجد شرایط لازم و فاقد موانع قانونی و شرعی باشد اقرار می­داند.

 

مفهوم انکار

 

انکار در لغت به معنی وازدن، نپذیرفتن، ناشناختن، عدم اقرار، حاشا کردن و اظهار ناآشنایی آمده است (معین، پیشین، 269 و لنگرودی، دانشنامه حقوقی، 96) بنابراین مقصود از انکار بعد از اقرار آن است که شخص مُقِر بنابه دلائلی مدعی صحیح و قانونی نبودن اقرار خویش باشد و از آن رجوع یا عدول کند.

 

تبیین موضع مقنن

 

مقنن انکار بعد از اقرار در امور مدنی را مسموع ندانسته است اما چنانچه ثابت شود که اقرار مزبور مبنی بر اشتباه یا غلط بوده یا به لحاظ عذری صورت گرفته است به انکار بعد از اقرار توجه می­شود اما تا زمانی که مُقِرّ نتواند ادعای خویش در خصوص مبنی بر فاسد، مبنی بر اشتباه و یا غلط بودن اقرار و یا وجود عذر مزبور را ثابت کند همچنان مأخوذ و ملزم به اقرار خویش خواهد بود[5]. رویة قضایی نیز انکار بعد از اقرار را نپذیرفته است[6].

 

حقوق­دانان کشورمان در تجزیه و تحلیل حکم مقنن نظراتی به شرح زیر ابراز کرده­اند:

 

«رجوع از اقرار یا انکار آن پس از اقرار تأثیری ندارد و اقرارکننده ملزم به اقرار خویش است زیرا شخص عاقل و رشیدی در کمال آزادی به وجود حقی برای غیر به ضرر خویش اعتراف کرده و این خود اشاره بر این است که حق مزبور در واقع موجود بوده است و احتمال آنکه اقرار او شرایط لازم را فاقد باشد خلاف ظاهر است و اثبات آن مستلزم اقامه بینه است به علاوه با اقرار عاقل بالغ، حقی به سود مقرٌله پدید می­آید اما رجوع از اقرار مستلزم ابطال حق مزبور است و این امر ظلم و برخلاف عدالتی است که خداوند بندگانش را به آن امر کرده است. با این حال عدم بطلان اقرار به وسیله رجوع کلیت ندارد و دارای استثناء است» (محقق داماد، قواعد فقه (بخش قضایی)، 59، 3).

 

«وقتی شخص بالغ و عاقل و رشیدی قاصداً و از روی اختیار اقرار به امری می­کند، باید قبول کنیم که لابد حق مورد اقرار به نفع مقرٌله وجود داشته است و خلاف این امر اگر ادعا هم بشود مسموع نیست مگر اینکه مقر مدعی باشد که اقرار او فاقد شرایط قانونی بوده و یا اینکه مبتنی بر اشتباه و یا غلط بوده است (شیخ­نیا، ادله اثبات دعوی، 73).

 

حقوق­دان دیگری در توجیه عدم پذیرش انکار بعد از اقرار از سوی مقنن، بیان داشته­اند: «انکار فسخ اقرار است و معقول نیست که شخص عاقل و رشیدی از روی قصد و اختیار، اقرار بر امری کند و سپس آن را بر هم زند و انکار کند به علاوه اگر بنا بر این باشد که هر کسی پس از اقرار و اعتراف بر امری بتواند آن را انکار کند، اعتماد متقابل میان افراد جامعه متزلزل می­شود و روابط اجتماعی به هم می­خورد...» (صدرزاده افشار، ادله اثبات دعوی در حقوق ایران، 127).

 

نتیجه­ای که از بیان نظرات مزبور به دست می­آید این است که با توجه به جایگاه اقرار در بین سایر ادله اثبات دعاوی مدنی، ارزش اثباتی آن و اینکه پس از آنکه اقرار به سود مدعی صورت گیرد دیگر محکمه به دنبال دلیل دیگری برای اثبات ادعای وی نخواهد بود، لذا باید اصل را همچنان بر عدم پذیرش هر گونه ادعایی برخلاف اقرار به عمل آمده بدانیم و جز در موارد استثنایی و بنابه مجوز مقنن قائل به امکان عدول و رجوع از اقرار نگردیم.  البته چنانچه مقر، با اقرار مجدد به نفع شخص دیگری غیر از مقرٌله نسبت به همان موضوع مقرٌبه، نتواند موجبات بی­اعتباری اقرار اول را فراهم آورد، به هر دو اقرار ملتزم خواهد بود و باید در مقابل هر دو مقرٌله پاسخگو باشد. مانند اینکه ابتدا نسبت به وجود حقی بر عهده خود نسبت به «الف» اقرار کند اما سپس نسبت به همان حق، به نفع «ب» اقرار نماید. تا زمانی که نتواند بی اعتباری اقرار خویش به نفع «الف» را اثبات نماید نسبت به حق مزبور، هم در مقابل «الف»  و هم در مقابل«ب» متعهد خواهد بود.

 

در بین حقوقدانان کشورمان در مورد اینکه چگونه اقراری می تواند مورد انکار بعدی مقر قرار گیرد، اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی چنین انکاری را به تبعیت از حقوق­دانان فرانسه منحصر به اقرار در دادگاه دانسته­اند و تشخیص صحت و سقم اقرار خارج از دادگاه را بر عهده مقام رسیدگی­کننده می­دانند (شمس،آیین دادرسی مدنی پیشرفته، 304، 3 و 309). اما برخی دیگر تفاوتی بین اقرار در دادگاه و اقرار خارج از دادگاه قائل نیستند (امامی، حقوق مدنی، 6 ، 51 و کاتوزیان، اثبات و دلیل اثبات، 262، 1).

 

 


کلمات کلیدی : تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی , تحقیق درباره انکار بعد از اقرار متهم , تحقیق درمورد جنبه فقهی انکار بعد از اق
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی

مقاله بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی - سیویلیکا https://www.civilica.com/Paper-MAYBODLAW02-MAYBODLAW02_028=بررسی-فقهی-و-حقوقی-انکار-بعد-از-اقرار-در-امور-مدنی.html‏ - ذخیره شده از آنجا که اقرار در امور مدنی در رأس ادله دیگر قرار دارد و تحت شرایطی قاطع دعوی دانسته ... حجم فایل: ۱۰۷.۷۸ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۳ صفحه با فرمت PDF قابل ... این مقاله به بررسی نظرات فقها و حقوق دانان در زمینه ی امکان استماع انکار بعد از اقرار در امور ... این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد ... بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ensani.ir/.../بررسی-فقهی-و-حقوقی-انکار-بعد-از-اقرار-در-امور-مدنی‏ - ذخیره شده فقه و حقوق اسلامی. بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ... دریافت فایل ارجاع: RIS (پژوهیار، EndNote ، ProCite ، Reference Manager) | BibTex ... بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی - فقه و حقوق اسلامی https://law.tabrizu.ac.ir/article_2070.html‏ - ذخیره شده از آنجا که اقرار در امور مدنی در رأس ادله دیگر قرار دارد و تحت شرایطی قاطع دعوی ... این مقاله به بررسی نظرات فقها و حقوقدانان در زمینة امکان استماع انکار بعد از اقرار در امور ... قصد حمایت از اشخاص دیگر، یا برای تحتالشعاع قراردادن تحقیقات و انحراف آن از ..... بدین معنی که مقصود از اثبات کذب اقرار، احراز درستی ادعایی باشد که مقر درباره ... تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ... nanotour.ir/.../تحقیق-درباره-بررسی-فقهی-و-حقوقی-انکار-ب/‏ - ذخیره شده تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ... کارکنان سازمان لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی :پاورپوینت نوع فایل : ppt ( قابل ... پایان نامه ارشد رشته حقوق: بررسی تطبیقی اثر اکراه در اقرار در فقه ... 9o2.ir/پایان-نامه-ارشد-رشته-حقوق-بررسی-تطبیقی/‏ - ذخیره شده پایان نامه ارشد رشته حقوق: بررسی تطبیقی اثر اکراه در اقرار در فقه امامیه و نظام حقوقی ایران ... 1ـ1ـ3ـ1ـ شرایط مشترک اقرار در امور مدنی و مسائل کیفری … تصاویر برای لینک فایل تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ادله-اثبات-دعوی-در-حقوق-انگلیس | 6897 | علوم انسانی» حقوق mirror227.keybood.ir/nk/.../html+ادله-اثبات-دعوی-در-حقوق-انگلیس‏ - ذخیره شده 30 مه 2019 ... دانلود تحقیق در مورد ادله اثبات دعوی کیفری، در قالب doc و در 77 صفحه، ... مبحث دوم: ادله اثبات جرم در قوانین موضوعه ایران قبل و بعد از انقلاب ... گفتار دوم: اقرار به عنوان دلیل در امور کیفری. گفتار سوم: انکار بعد از اقرار ... لینک مرتبط » تحقیق ادله اثبات دعوی کیفری ... خرید فایل تحقیق ادله اثبات دعوی کیفری. کارتحقیقی جرم زنا - dlform5 dlform5.keybood.ir/ap/38825/html‏ - ذخیره شده شارع مقدس اسلام به منظور حفظ حقوق اشخاص و انتظام امور در دادرسی های قضایی اعم از حقوقی و ... فرمت فایل اصلی: WORD ... گفتار اول: جرم زنا، انکار بعد از اقرار و سقوط حد ... مبحث سوم: اثر اقرار در امور مدنی (حقوقی) و مسائل کیفری ... لینک کمکی ... ر این تحقیق ضمن بررسی ادله فقهی و نظر مشهور فقها، دامنه مشمول بندهای دوگانه ماده 82 قانون ... پایان نامه ارشد رشته حقوق درباره:بررسی تعارض بینه و سند در فقه ... 33s.ir/?p=62246‏ - ذخیره شده 10 دسامبر 2016 ... پایان نامه ارشد رشته حقوق درباره:بررسی تعارض بینه و سند در فقه، ... 1-5- دامنه و قلمرو تحقیق. .... در این پژوهش انواع ادله و احکام در فقه امامیه و حقوق مدنی ایران، قلمرو سند و ... امور دارند و قاضی بــدون بینــه و شهود در محاکم نمی تواند به حق حکم کند. ... به مواردی نظیرعلم قاضی، اقرار، بینه، یمین و قسامه وآداب، شرایط و احکام آن ... پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی بلوغ و سن مسئولیت کیفری - پروپوزال www.gigadoc.ir/.../پایان-نامه-بررسی-فقهی-و-حقوقی-بلوغ-و-سن-مسئولیت-کیفری‏ - ذخیره شده پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی بلوغ و سن مسئولیت کیفری پایان نامه برای ... این تحقیق بر آن است که این مسأله را از دیدگاه آیات ، روایات فقه امامیه مورد بررسی قرار دهد و ... سنهای متفاوتی در دختران و پسران می باشد که بایستی بعد از رسیدن به این سن در .... و بالاخره میرزای قمی درباره بلوغ شرعی می گویند: بلوغ بر زمانی می گویند که ... اثر اکراه در اقرار در فقه امامیه و نظام حقوقی ایران : پایان نامه کارشناسی ... https://www.dgload.com/downloads/اثر-اکراه-اقرار-فقه-امامیه-نظام/‏ - ذخیره شده پایان نامه،تحقیق،مقاله،دانلود پایان نامه ارشد،پایان نامه ارشد حقوق،دانلود رایگان ... کلمات کلیدی: اقرار، ادلة اثبات دعوی، اکراه، اقرار در امور مدنی، فقه امامیه، حقوق ایران. ... ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ ج از جهت مجمل و مبین بودن ۱۸; ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ د از جهت امکان انکار بعد از اقرار ۱۸ ... بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان ... اعتبار اقرار در امور کیفری | شبکه اجتماعی حقوقدانان https://ius.center/fa/articles/اعتبار-اقرار-در-امور-کیفری.715/‏ - ذخیره شده 28 جولای 2012 ... پرسش هایی مانند «اقرار» چیست و افراد چه... ... درباره نویسنده ... فیسبوک Twitter Reddit Pinterest Tumblr WhatsApp ایمیل لینک ... بررسی ماهیت فقهی و حقوقی بیمه های اشخاص در فقه و حقوق ایران ... این سایت از فایل های کوکی جهت شخصی سازی و ثبت فعالیت کاربری استفاده می کند، استفاده شما از سایت به معنی ... پروپوزال لعان و نفی نسب در مذهب امامیه و آثر آن در ارث www.gigadoc.ir/.../پروپوزال-لعان-و-نفی-نسب-در-مذهب-امامیه-و-آثر-آن-در-ارث‏ - ذخیره شده پروپوزال لعان و نفی نسب در مذهب امامیه و آثر آن در ارث عنوان تحقیق به فارسی: لعان و ... هر چند در ماده 1162 قانون مدنی مدت نفی ولد را دو ماه بعد از اطلاع از تولد طفل قرار داده است ... نفی ولد نماید زیرا انکار بعد از اقرار است و پذیرفته نیست هر چند اقرار بابوت و ... در فقه امامیه نفی نسب مجاز و مشروع است و پدر ظاهری و اشخاص ذینفع میتوانند ... فایل word بررسی فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره | 577987 organization.imets.ir/organization/577987/html‏ - ذخیره شده 6 فوریه 2019 ... دانلود ... بخشی از متن فایل word بررسی فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره : سال انتشار : 1394 تعداد صفحات :10. چکیده مقاله: قانون مدنی در ... دانلود فایل تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در ... studentedu.doccity.ir/download/6685‏ - ذخیره شده چکیده از آنجا که اقرار در امور مدنی در رأس ادله دیگر قرار دارد و تحت شرایطی قاطع دعوی ... عنوان فایل: تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ... لینک دانلود بعد از پرداخت بصورت متن در بالای صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد. تحقیق آماده رنگ سبز – archive - studio پروژه bokeh-studio.ir/archive/تحقیق-آماده-رنگ-سبز/‏ - ذخیره شده برای دانلود فایل این مقاله آماده که با فرمت ورد(word) و با پسوند Doc و کاملا قابل ویرایش ... داده سپس لینک دانلود مقاله رنگ سبز را مشاهده و همچنین یک نسخه از لینک دانلود تحقیق رنگ ... تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی. پاورپوینت در مورد علوم سوم دبستان مبحث : از گذشته تا آینده (تحقیق ... spichart.ir/.../پاورپوینت-در-مورد-علوم-سوم-دبستان-مبحث-3/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل پاورپوینت در مورد علوم سوم دبستان مبحث : از گذشته ... (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلایدها 14اسلاید توضیح فایل : این فایل در 14 اسلاید ... تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی. جرم زنا - 79pro 79pro.myucare.ir/79pro/4471/amp‏ - ذخیره شده گفتار اول: جرم زنا، انکار بعد از اقرار و سقوط حد. 1 مدارک قاعده ... از اقرار: الف) بررسی موضوع از دیدگاه فقهی ... مبحث سوم: اثر اقرار در امور مدنی (حقوقی) و مسائل کیفری. مقاله روانشناسی ورزش – drop - mizban مقاله html.mizbang.ir/drop/مقاله-روانشناسی-ورزش/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل مقاله روانشناسی ورزش را مشاهده و در صورت نیاز آن را ... پاورپوینت درباره روش تقسیم و حل لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی: ... تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی. تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ... smsism.ir/project/تحقیق-درباره-بررسی-فقهی-و-حقوقی-انکار-ب/‏ - ذخیره شده تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی ... تعداد صفحه: 23 نوع فایل: Word فرمت فایل: docx *** قابل ویـرایش فهرست ... دانلود تحقیق در مورد سم شنا سی صنعتی لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی :پاورپوینت… تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی :: سن ... snfile19.blog.ir/.../تحقیق%20درباره%20بررسی%20فقهی%20و%20حقوقی%20انکار%20بع...‏ پروژه حقوق پیرامون اقرار در امور حقوقی-دانلود با لینک مستقیم ... مشخصات فایل دانلودی: عنوان: تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی. مشخصات فایل: دانلود مقاله کامل درباره خیار تفلیس و حقوق طلبکاران در ... sell.zgoldfile.ir/.../دانلود-مقاله-کامل-درباره-خیار-تفلیس-و-حقوق-طلبکاران-در-ورشکستگی‏ - ذخیره شده با ما همراه باشید با موضوع لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word ... خیار تفلیس با اقتباس از فقه در ماده 380 قانون مدنی پیش بینی شده است که بر اساس آن ... متقابل آنها در یکدیگر و وابستگی حقوق تجارت به حقوق مدنی، انکار ناپذیر است. ... تفلیس معرفی و وجود چنین خیاری در فقه و حقوق موضوعه بررسی میگردد، سپس به ... فایل دانلود مقاله کامل در مورد بررسی قواعد عمومی قراردادها در اسناد تجاری ... w4c.zgoldfile.ir/.../دانلود-مقاله-کامل-در-مورد-بررسی-قواعد-عمومی-قراردادها-در-اسناد-تجاری‏ - ذخیره شده لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) ... ولی نسبت به سند عادی جعل و انکار و تردید، هر سه موضوعیت دارد. ... و چون قواعد حقوق مدنی در قراردادها انعطاف کمتری دارند، لذا موجب رکود امور اقتصادی را فراهم می‌آورند. ... در نظام حقوقی ما که مبتنی بر فقه امامیه است، اگر دو یا چند نفر مسئول باشند در حالی است ... بررسی تطبیقی تاثیر اکراه در اقرار در فقه امامیه و نظام حقوقی ایران ... iranproject.net/.../2660-بررسی-تطبیقی-تاثیر-اکراه-در-اقرار-در--فقه-امامیه-و--نظام-حقوقی-ایران.html‏ - ذخیره شده 17 فوریه 2016 ... کلمات کلیدی: اقرار، ادلة اثبات دعوی، اکراه، اقرار در امور مدنی، فقه امامیه، حقوق ایران. 115صفحه ... 1ـ1ـ3ـ2ـ د از جهت امکان انکار بعد از اقرار 18 1ـ1ـ3ـ2ـ هـ ... دانلود رام تبلت چینی ET-Q۸-v۲.۰ ۱۵۰603 با CPU A۳۳ بدون مشکل ... varzeshvaarzesh.ir/.../دانلود-رام-تبلت-چینی-et-q۸-v۲-۰-۱۵۰603-با-cpu-a۳۳-بد/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود رام تبلت چینی ET-Q۸-v۲.۰ ۱۵۰603 با ... تلگرام:seifipars@ بعد از پرداخت هزینه لینک دانلود مستقیم فایل در اختیار شما قرار میگیرد … ... تحقیق درباره بررسی فقهی و حقوقی انکار بعد از اقرار در امور مدنی. جرم زنا | 4711 | original1 dl10.tarikabazar.ir/original1/4711/html‏ - ذخیره شده گفتار اول: جرم زنا، انکار بعد از اقرار و سقوط حد. 1 مدارک قاعده ... از اقرار: الف) بررسی موضوع از دیدگاه فقهی ... مبحث سوم: اثر اقرار در امور مدنی (حقوقی) و مسائل کیفری.