لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک فایل تحقیق درباره ویژگی ورزشکار از نظر اسلام

تعداد صفحه:  27

نوع فایل:  Word

فرمت فایل:  docx

***  قابل ویـرایش

 

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدّمه اهمیت و جایگاه ورزش

     ورزش و سلامتى

     ورزش، دشمن کسالت و تنبلى

     ورزش و سلامتى روان

     ورزش و اوقات فراغت

     اهمیت اخلاق ورزش و ورزشکار

انواع ورزش در اسلام ویژگى هاى ورزشکار مسلمان

     بایدهاى اخلاقى

     نبایدهاى اخلاقى

نتیجه گیرى  منابع

 

 

 

چکیده

امروزه شاهد گسترش رشته هاى ورزشى و اقبال مردم به ورزش مى باشیم. میلیون ها نفر به امر ورزش مشغولند و میلیون ها نفر علاقه مند به رویدادهاى ورزشى اند. با توجه به اهمیت تبیین مؤلفه هاى سبک زندگى اسلامى، این سؤال مطرح مى شود که اسلام نسبت به ورزش و ورزشکار چه دیدگاهى دارد؟ این مقاله مى کوشد در حد بضاعت خود با استفاده از آیات و روایات به پاسخ این سؤال بپردازد. در این نوشتار به روش تحلیلى ـ توصیفى انواع ورزش هایى که در متون دینى مطرح شده مورد بررسى قرار مى گیرد و اهمیت ورزش از جنبه هاى گوناگون بیان مى شود. در ادامه، ویژگى هاى ورزشکار مسلمان و بایدها و نبایدهاى اخلاقى در این زمینه مطرح مى گردد.

 

کلیدواژه ها: اخلاق، ورزش، ورزشکار، بایدهاى اخلاقى، نبایدهاى اخلاقى، جوانمردى، دوپینگ.

 

  مقدّمه

اهمیت تبیین مؤلفه هاى سبک زندگى اسلامى بر کسى پوشیده نیست. یکى از مؤلفه ها، چگونگى تفریحات در سبک و روش زندگى است و از جمله تفریحات، پرداختن به ورزش مى باشد. امروزه ورزش در زندگى معاصر از اهمیت خاصى برخوردار شده است و ما شاهد گسترش پدیده ورزش هستیم. هم رشته هاى ورزشى گسترش پیدا کرده و هم علاقه مندان به ورزش بیشتر شده است، به گونه اى که مسابقات المپیک تقریبا سه و نیم میلیارد بیننده را به خود اختصاص داده است (ویوسیمسون و جنینگز، 1382، ص 30). جامعه نیز از این امر مستثنا نمى باشد. در کنار این همه گسترش، همواره شاهد بروز افعالى ضداخلاقى در ورزش بوده ایم که باعث نگرانى مردم عزیزمان شده است. علت این امر جدا شدن اخلاق از ورزش است؛ مسئله اى که همواره مورد تأکید امام خمینى قدس سره بوده است. ایشان در دیدار با ورزشکاران چنین بیان کردند: «ورزشکاران، به همان صورتى که ورزش جسمى دارند، ورزش روحى هم داشته باشند. از قدیم ورزشکاران ایران، به یاد خدا و على علیه السلام بوده اند و این از برجستگى هاى آنان بوده است» (امام خمینى، بى تا، ج 18، ص 251).

     در این مقاله درصددیم ضمن بررسى اهمیت و آثار ورزش و انواع ورزش هایى که در اسلام مطرح شده، به بررسى ویژگى هاى ورزشکار مسلمان بپردازیم. نسبت به پیشینه بحث باید گفت: کتاب داستان ورزش ایران، که سیر تاریخى ورزش ایران را مورد ارزیابى قرار داده است، علت انحراف ورزش را عدم پایبندى به اخلاق، و سیطره نفوذ فرهنگ بیگانه مى داند. این کتاب گرچه بسیار زیبا به بداخلاقى ها و انحرافات ورزش ایران و ورزشکاران مى پردازد، اما چنان که بیان شد، روش در این کتاب بررسى تاریخى است نه اخلاقى. در منابع و مقالات گوناگون،  برخى مباحث مطرح شده با اخلاق ورزش آمیخته شده است. ضمن ارج نهادن به زحمات نویسندگان، مشخصه تحقیق حاضر این است که سعى شده با استفاده از آیات و روایات به این موضوع پرداخته شود.

     سؤال اصلى عبارت است از: دیدگاه اسلام نسبت به ورزش چیست؟ و سؤال هاى فرعى نیز عبارتند از: 1. اسلام چه ورزش هایى را مطرح مى کند؟ 2. هدف اصلى تأکید اسلام بر اداى این ورزش ها چه مى باشد؟

                    اهمیت و جایگاه ورزش

پیش از پرداختن به اهمیت و جایگاه ورزش، بجاست تعریفى از «ورزش» ارائه نماییم.

     ورزش عبارت است از حرکت هاى منظم و مکرر بدنى که براى دستیابى به توانایى و ورزیدگى در راستاى اهداف گوناگون ـ که مهم ترین آنها، نشاط و سلامتى بدن است ـ انجام مى گیرد (هاشمى نوربخش، 1384، ص 17). البته باید این قید را بر این تعریف اضافه نمود که این حرکت هاى منظم باید ضابطه مند باشد.

     ورزش و سلامتى

سلامتى میوه ورزش است. در اهمیت سلامتى، از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آلهنقل شده: «هر که تنش سالم است و در جماعت خویش ایمن است و قوت روز خویش دارد جهان طبق مراد اوست» (نهج الفصاحه، 1337، ص 724، ح 2803).

     امام سجاد علیه السلام در دعا از خداوند چنین طلب مى کند: «وَامْنُنْ عَلَینَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَالْکَسَلِ وَالْعَجْزِ وَالْعِلَلِ وَالضَّرَرِ وَالضَّجَرِ وَالْمَلَلِ» (مجلسى، 1403ق، ج 91، ص 125)؛ خداوندا! نعمت سرزندگى و کوشایى را به ما ارزانى دار و از سستى و تنبلى و ناتوانى و بهانه آورى و زیان و دل مردگى و ملال، محفوظمان دار.

      انسان مسلمان، هم به جسم قوى نیازمند است و هم به روحى قوى؛ جسم قوى براى خدمت به دین و جامعه انسانى و اسلامى و روح قوى براى غلبه بر شیطان و هواى نفسانى و اطاعت از فرامین الهى. ازاین رو، اسلام در کنار توجه به روح آدمى، به آمادگى جسمانى نیز توجه نموده است و ازاین رو، شاهد تأکیداتى نسبت به ورزش هایى از جمله شنا، سوارکارى، تیراندازى، نیزه پرانى، و... مى باشیم.

     ورزش سلامت انسان را تضمین مى کند و خطر بسیارى از بیمارى هاى متداول را کاهش مى دهد. برخى از آثار ویژه نرمش و تمرینات منظم عبارتند از: افزایش قدرت و تحمل بدن، بهبود انعطاف پذیرى بدن، و احساس سرزندگى و شادابى. همچنین ورزش منظم مى تواند فشار خون و درصد چربى بدن را کاهش دهد و کارایى قلبى و عروقى را بهبود بخشد. اگر ورزش همراه زندگى گردد، جلوى بروز بیمارى هاى قلبى و عروقى و پوکى استخوان و بسیارى دیگر از بیمارى ها گرفته مى شود (ترکان، 1380، ص 10).

     ورزش، دشمن کسالت و تنبلى

روایات بسیارى در سرزنش کسالت و تنبلى وارد شده است که در ذیل، به برخى از آنها اشاره مى نماییم:

     امام صادق علیه السلام کسالت و بى قرارى را کلید کارهاى ناشایست بیان مى فرماید که انسان باید از آن پرهیز نماید: «از کسالت و بى قرارى بپرهیز؛ به درستى که آنها کلید هر بدى اند؛ کسى که کسل است حقى را ادا نمى کند و کسى که بى قرار است بر حقى صبر نمى کند» (ابن شعبه حرانى، 1363، ص 296).

     آن حضرت در حدیثى دیگر مى فرماید: «در دعاى خود، به خداوند عرضه مى دارد: «خدایا، از کسالت... به تو پناه مى برم» (کلینى، 1429ق، ج 4، ص 562).

     یکى از عوامل از بین برنده کسالت، ورزش است. انسانى که اهل ورزش است احساس شادابى بیشترى مى کند و با تنبلى و کسالت بیگانه است و علاوه بر داشتن اندامى مناسب و خوش فرم، از روحیه بالا و شادابى نیز برخوردار است و این موقعیت ارتباط وى را در زندگى روزمره، چه در خانواده و چه در اجتماع یا محیط کار سالم تر مى کند (وفایى، 1388، ص 46).

     ورزش و سلامتى روان

تحقیقات بسیارى نشان داده است که ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندى براى حفظ سلامت جسمانى است، رابطه نزدیکى با سلامت روانى و به ویژه پیشگیرى از بروز ناهنجارى هاى روانى دارد. ورزش از اضطراب و افسردگى مى کاهد، اعتماد به نفس را افزایش مى دهد و به ویژه در سنین کودکى و نوجوانى، راهکار سالمى براى آزاد کردن انرژى هاى اندوخته شده است. در نتیجه تمرینات ورزشى مداوم، میزان جریان خون در مغز افزایش مى یابد. افزایش جریان خون موجب اکسیژن رسانى بیشتر و تغذیه بهتر نرون هاى مغز شده و از تنگ شدن عروق مغز جلوگیرى مى کند. این تأثیرات خود موجب پیشگیرى از فراموشى ذهنى در سالمندى مى شود (همان، ص 13).

     ورزش و اوقات فراغت

امروزه پر کردن اوقات فراغت جوانان یکى از دغدغه هاى مسئولان و اولیاست. ورزش یکى از راه هاى پرکردن اوقات فراغت به صورت صحیح مى باشد. ورزش علاوه بر آنکه باعث گذراندن اوقات فراغت مى شود، در تأمین سلامت جسمى و روحى فرد تأثیر بسیارى دارد. علاوه بر آن، مانع انحرافات و مفاسد اخلاقى و اعتیاد به مواد مخدر مى گردد (موظف رستمى، 1380، ص 194).

     اهمیت اخلاق ورزش و ورزشکار

ورزشکار در جوامع به عنوان الگو و اسوه دیگران مطرح  مى باشد. عده اى حتى در نوع لباس و حرکات خود از ورزشکاران تقلید مى کنند. ورزشکار در میادین جهانى به عنوان نماینده و سفیر فرهنگى یک ملت مطرح مى باشد و افعال غیراخلاقى او به پاى فرهنگ آن ملت و کشور نوشته مى شود. از سوى دیگر، حرکات غیراخلاقى ورزشکار با توجه به انعکاس آن، مى تواند جامعه را ملتهب نماید. در این صورت، لزوم رعایت آموزه هاى اخلاق ضرورى مى باشد. بنابراین، تبیین بایدها و نبایدهاى اخلاقى ورزشکار امرى لازم به شمار مى رود.

انواع ورزش در اسلام

در اینجا به برخى از ورزش هایى که در منابع اسلامى به آن اشاره شده مى پردازیم.

  1. دوومیدانى: دوومیدانى ورزشى است که به عنوان مادر ورزش هاى دیگر مطرح مى باشد. در روایات مطرح شده که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله گاهى با افراد مسابقه دو مى دادند و گاهى حضرت برنده مى شدند و گاهى دیگران (طوسى، بى تا، ج 6، ص 289).
  2. اسب سوارى: پیامبر صلى الله علیه و آله اسبى به نام «عضبا» داشتند که با آن با اصحاب خود به مسابقه مى پرداختند و غالبا پیروز مى شدند و گاهى هم شکست مى خوردند (همان). امام باقر علیه السلام مى فرماید: «رسول خدا مسابقه اسب دوانى ترتیب داده و جوایز را از مال خویش پرداخت مى کرد» (حرّعاملى، 1414ق، ج 13، ص 351).
  3. شنا: از جمله ورزش هایى که به آن سفارش شده، ورزش شنا مى باشد. امام على علیه السلام از پیامبر صلى الله علیه و آله نقل مى کند که آن حضرت فرمود: فرزندانتان را تیراندازى و شنا بیاموزید (کلینى، 1429ق، ج 6، ص 47).
  4. تیراندازى: یکى دیگر از ورزش هایى که اسلام روى آن تأکید کرده، تیراندازى است. رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند: «حق فرزند بر عهده پدرش این است که به او نوشتن، شناکردن و تیراندازى را بیاموزد و روزىِ او را تنها از راه حلال و پاکیزه تهیه نماید» (محمدى رى شهرى، 1416ق، ح 22434).
  5. پیاده روى: یکى از ورزش هایى که نیاز به امکانات خاصى ندارد و حتى فرد مى تواند در منزل نیز آن را انجام دهد پیاده روى مى باشد. گفته شده: پانزده دقیقه پیاده روى در عین اینکه ورزش سبکى است، باعث چالاکى و نشاط مى شود و همچنین انقباض ماهیچه ها را از بین مى برد (توحیدى اقدم، 1380، ص 139). امام صادق علیه السلام شادابى و خرمى را در چند چیز مى داند و پیاده روى، اسب سوارى و شنا کردن را جزو آنها برمى شمرد: «عَنْ أَبِى عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ: النُّشْرَةُ فِى عَشَرَةِ أَشْیاءَ الْمَشْى وَالرُّکُوبِ وَ الِارْتِمَاسِ فِى الْمَاءِ...» (مجلسى، 1403ق، ج 73، ص 323).
  6. کشتى: پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله شبى به خانه فاطمه زهرا علیهاالسلام آمدند. امام حسن و امام حسین علیهماالسلام در سنین کودکى بودند. آن حضرت به آنها فرمودند: بپاخیزید و با یکدیگر کشتى بگیرید. آنها هم برخاسته و کشتى گرفتند (همان، ج 103، ص 189). دیگران نیز آنها را تشویق مى کردند. همچنین پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله از محلى عبور مى کردند که دو نفر در حال کشتى گرفتن بودند. حضرت آنها را از این کار منع نکردند (پاک نژاد، بى تا، ج 14، ص 285).
  7. وزنه بردارى: پیامبر به جمعیتى رسیدند که در حال بلندکردن وزنه هایى از سنگ بودند. ایشان معیارهاى معنوى را براى قوى ترین فرد بیان کردند. حضرت از آنها سؤال کرد: براى چه این کار را مى کنید؟ جواب دادند: براى اینکه قوى ترین و زورمندترین فرد را بشناسیم. پیامبر فرمودند: آیا دوست دارید من بیان کنم براى شما چه کسى از همه نیرومندتر است؟ گفتند: آرى. حضرت فرمودند: قوى ترین فرد آن کسى است که هنگام خشنودى، رضایتش او را در باطل و زشت داخل نکند و هنگام عصبانیت، او را از محدوده حق بیرون نکند و وقتى قدرت یافت به آنچه حق او نیست دست نبرد (طبرسى، 1344، ص 182).

کلمات کلیدی : تحقیق درباره ویژگی ورزشکار از نظر اسلام , ویژگی های ورزشکار خوب , تحقیق درباره ویژگی های یک ورزشکار از منظر اسلام , تحقیق , پاورپوینت , مقاله در
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل تحقیق درباره ویژگی ورزشکار از نظر اسلام

تحقیق درباره ویژگی ورزشکار از نظر اسلام - همکاری در فروش فایل product261600.dockala.ir/‏ - ذخیره شده لینک های ویژه. سیستم نوبت دهی روانشناسی · فروشگاه ساز فایل · همکاری در فروش فایل · کسب درآمد از فروش فایل · کسب درآمد از اینترنت · جادوی کار پاره وقت مقاله اهمیت ورزش در اسلام bankmaghaleh.ir/مقاله-اهمیت-ورزش-در-اسلام/‏ - ذخیره شده در این مقاله درباره اهمیت ورزش در اسلام و ویژگی ورزشکار مسلمان بحث می شود. ... در اسلام، احادیث و رهنمودهای فراوانی از بزرگان دین، جهت حفظ صحّت و تقویت بدن و .... لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد . لینک فایل تحقیق در مورد تأثیر انگیزه و نیت در ارزش عمل از نظر اسلام kiloo.xuni.ir/lks/8177/html‏ - ذخیره شده دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد لینک دانلود و خرید پایین ... لینک فایل تحقیق در مورد تأثیر انگیزه و نیت در ارزش عمل از نظر اسلام ... جنبش های اجتماعی تحقیق در مورد تأثیرات ورزش بر اضطراب تحقیق در مورد تأثیر عوامل فیزیکی کلاس ... ویژگی های یک ورزشکار مسلمان - تبیان https://article.tebyan.net/11764/ویژگی-های-یک-ورزشکار-مسلمان‏ - ذخیره شده 12 ژوئن 2005 ... 1- ایمان: اولین خصوصیت یک ورزشکار مسلمان، ایمان و تقوای اوست. ... خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "انّ اکرمکم عندالله اتقیلکم؛ گرامی ترین شما... ... نقشه سایت ... که وارد گود ورزش می شوند، درس، بحث، مطالعه و تحقیق را کنار می گذارند. ... در باره حضرت داوود علیه السلام نیز که جوانی نیرومند و با ایمان بوده و به همین ... دانلود فایل تحقیق درباره ویژگی ورزشکار از نظر اسلام - داک سیتی doccity.ir/download/7074‏ - ذخیره شده دریافت فایل تحقیق درباره ویژگی ورزشکار از نظر اسلام ... پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ... فایل تحقیق اخلاق ورزشی و خصوصیات یک ورزشکار مسلمان file.gamelus.ir/file-6891.html‏ - ذخیره شده چنانچه درباره فایل تحقیق اخلاق ورزشی و خصوصیات یک ورزشکار مسلمان سوالی دارید، با من می توانید از طریق آیدی ... نیرومند بودن به تنهایی از نظر اسلام ارزشی ندارد . ورزش و ورزشکار از دیدگاه اسلام | معرفت marifat.nashriyat.ir/node/2675‏ - ذخیره شده - مشابه 9 آگوست 2013 ... جستجو در این سایت: ... راهنما و فرایند پذیرش مقاله · سامانه ارسال و پیگیری مقالات · درباره نشریه و ... در منابع و مقالات گوناگون، برخى مباحث مطرح شده با اخلاق ورزش آمیخته شده است. ... سؤال اصلى عبارت است از: دیدگاه اسلام نسبت به ورزش چیست؟ ..... به خاطر همین خصوصیات اخلاقى و روحى تختى، وى همیشه در دل مردم ایران ... تصاویر برای لینک فایل تحقیق درباره ویژگی ورزشکار از نظر اسلام مقاله تربیت بدنی و ورزش از نگاه دین مبین اسلام - سیویلیکا https://www.civilica.com/Paper-NCTMH01-NCTMH01_507=تربیت-بدنی-و-ورزش-از-نگاه-دین-مبین-اسلام.html‏ - ذخیره شده حجم فایل: ۳۶۸.۹۷ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۷ صفحه با فرمت PDF قابل ... در ادامه، ویژگی های ورزشکار مسلمان و بایدها و نبایدهای اخلاقی در این زمینه مطرح می گردد. کلیدواژه‌ها: ورزش، تربیت بدنی، اسلام. کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله. برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. ... اطلاعات بیشتر درباره COI . دانلود با لینک مستقیم فایل تحقیق در مورد ورزش و تغذیه|زِد جی zgoldfile.ir/fs/567852/تحقیق-در-مورد-ورزش-و-تغذیه‏ - ذخیره شده تحقیق در مورد ورزش و تغذیه. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 21 فهرست مطالب: تغذیه ورزشی . دانلود رایگان جدیدترین مقالات ترجمه شده فارسی با فرمت pdf - ترجمه فا https://tarjomefa.com/لیست-مقالات-انگلیسی-با-ترجمه-رایگان-برای-دانلود‏ - ذخیره شده فهرست مقالات انگلیسی ترجمه شده رایگان رشته های مدیریت حسابداری اقتصاد برق پزشکی ... تفحص عمیق تر یا گردآوری مطالب بیشتر درباره اندازه گیری تلویحی در مدیریت ... Big-B در برابر Big-O: در رابطه با رفتار سازمانی، چه ویژگی سازمانی ای وجود دارد؟ .... های مورد نظر مشتری جهت انتخاب بانک اسلامی: مطالعه موردی در کشور پاکستان ... نظر اسلام درباره ی ورزش چیست + دانلود فایل - کافه لینک https://cofelink.com/نظر-اسلام-درباره-ی-ورزش-چیست-دانلود-فا/‏ - ذخیره شده صفحه اصلی کافه تحقیق نظر اسلام درباره ی ورزش چیست + دانلود فایل ... هر چند در قرآن مجید مسئلة ورزش و مسابقات ورزشی به معنایی که امروز مورد توجه مردم قرار ... بررسی مقایسه ویژگی های قلبی عروقی جانبازان ورزشکار و غیر ورزشکار firedl.myucare.ir/firedl/109927/html‏ - ذخیره شده آتش دانلود مقاله بررسی مقایسه ویژگی های قلبی عروقی جانبازان ورزشکار و غیر ... نتایج تحقیق نشان داد که فعالیت ورزشی والیبال نشسته در آزمودنی های مورد .... پاورپوینت درباره سازگاری های قلبی عروقی در ورزش فرمت فایل: power point (لینک دانلود ... انسان اقتصادی از دیدگاه اسلام 28 ص فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... مقاله ارتباط هوش هیجانی و سلامت روان دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار https://www.civilica.com/Paper-SPORTSAMAV01-SPORTSAMAV01_057=ارتباط-هوش-هیجانی-و-سلامت-روان-دانش-آموزان-ورزشکار-و-غیر-ور...‏ - ذخیره شده به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم ... خرید و دانلود فایل PDF مقاله ... هوش به عنوان یک ویژگی اساسی که تفاوتهای فردی را در بین انسانها موجب میشود از ابتدای .... اطلاعات بیشتر درباره COI ... مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. تحقیق در مورد نگاه اسلام به ورزش و تربیت بدنی - مگ ایران https://magirans.com/تحقیق-در-مورد-نگاه-اسلام-به-ورزش-و-تربیت.htm‏ - ذخیره شده نگاه اسلام به ورزش و تربیت بدنیاسلام به عنوان دین کامل به ورزش جسم در جهت تمام و تکمیل ... دسته : مقالات رشته تربیت بدنی, مقالات رشته معارف اسلامی ..... اما با توجه به آنچه که تا به امروز میدانیم،به تعدادب از خصوصیات و ویژگی . ... دانلود فایل پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی ... راهنمای خرید از سایت; چگونه ثبت سفارش کنم ؟ دانلود تحقیق و مقاله معارف اسلامی و الهیات https://www.anipaper.ir/گروه/.../تحقیق-مقاله-معارف-اسلامی-و-الهیات‏ - ذخیره شده برای دانلود تحقیق در مورد رشته معارف اسلامی و الهیات و مقالات درباره موضوعات مرتبط با تحقیقات دانش آموزی و مقالات دانشجویی معارف اسلامی و الهیات می توانید از این ... پایان نامه، پروپوزال و پروژه دانشجویی تربیت بدنی و ورزش - رسا تسیس https://www.resathesis.ir/دانلود-پایان-نامه/.../تربیت-بدنی-و-ورزش‏ - ذخیره شده پایان نامه تربیت بدنی و ورزش | شما در این بخش امکان دانلود پایان نامه تربیت بدنی و ... نامه مورد نظر خود در بین پروپزال ها و پروژه های دانشجویی موجود در سایت تسیس داک با ... اداره حفاظت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و مقایسه آن با نورمهای استاندارد جهانی .... پایان نامه ارتباط بین برخی ویژگی های شخصیتی وکیفیت زندگی کاری با ... دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد ورزش https://www.onlineword.ir/جستجوی-مقالات/q/ورزش‏ - ذخیره شده تحقیق و مقالات زیر در مورد ورزش یافت گردید. ... 80 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع ورزش در سایت یافت گردید: دانلود مقاله رایگان تاریخچه فرهنگی سیاسی و ورزشی در ژاپن .... نیرومند بودن به تنهایی از نظر اسلام ارزشی ندارد. ... حرکت و جنبش از ویژگیهای حیات انسان و دارای انگیزه و ریشه ای در سرشت او ... ویژگی های اخلاقی و رفتاری یک ورزشکار - آفتاب https://www.aftabir.com/.../ویژگی-های-اخلاقی-و-رفتاری-یک-ورزشکار‏ - ذخیره شده 7 فوریه 2010 ... ورزش باید برای بالا بردن خلق و خوی نیکو باشد و رفتار و کردار ورزشکار مسلمان می تواند در تمامی عرصه ها مبلغ دین اسلام و شاهد گویای یک مکتب ... پایان نامه اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش - پروپوزال www.gigadoc.ir/دانلود/889/پایان-نامه-اهداف-و-اهمیت-اجتماعی-ورزش‏ - ذخیره شده پایان نامه اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش فصل اول اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش اهداف تربیت بدنی در جوامع گذشته و امروز مطالعه و تحلیل تاریخی احوال ... پیش از اینکه دیدگاه اسلام در زمینه ورزش و تربیت بدنی مطرح گردد ضروری است نظر این آیین الهی درباره بدن انسان شناخته شود. .... دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت. دانلود مقاله اهمیت ورزش ، نقش و تاثیر ورزش در زندگی ، ورزش در قرآن و ... https://dastyarprozhe.com/مقاله-اهمیت-ورزش-در-اسلام-تاثیر-ورزش-در/‏ - ذخیره شده دانلود مقاله اهمیت ورزش ، نقش و تاثیر ورزش در زندگی ، ورزش در قرآن و روایات ... توضیحات مقاله شماره دو : ویژگی های یک ورزشکار از نظر اسلام ( ویژگی های اخلاقی یک .... از رساله های طرح نهایی به صفحه طرح نهایی معماری در سایت دستیار پروژه مراجعه نمایید. فایل word مقاله مبانـی نظـری تحقیـق ورزش وبزهکاری | 36201 papers.icoac.ir/papers/36201/html‏ - ذخیره شده 13 ا کتبر 2018 ... بخشی از متن فایل word مقاله مبانـی نظـری تحقیـق ورزش وبزهکاری : ... پژوهشگر متعهد باید در پی یافتن محتوی مناسب مفاهیم اساسی در ورزش باشد ( در ضمن .... زمانی که جامعه شناسان ورزش , درباره ورزش بحث می کنند . ... بازی برخوردار از ویژگی حرکتی , تواناییهای بدنی و مهارتهای حرکتی فراوان را به ... لینک کمکی ... ۵۰ ویژگی یک خانواده موفق و نمونه را بشناسید - YJC https://www.yjc.ir/.../۵۰-ویژگی-یک-خانواده-موفق-و-نمونه-را-بشناسید‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2018 ... به همین‌ دلیل، این بار و در پرونده امروز که قرار است به مرور ویژگی‌های ... جلسات خانوادگی هفتگی یا ماهانه دارند و در این جلسه ها همه اعضای خانواده اجازه دارند درباره مسائلی که ... افراد بدون اجازه، به تلفن همراه و فایل های شخصی رایانه یکدیگر سرک نمی کشند. .... قرآن چه پاسخی به افرادی که درخواست سازش با دشمن دارند می دهد؟ همه آنچه درباره عالم ذر باید بدانید/ چرا هیچ کس عالم ذر را به یاد نمی‌آورد؟! https://www.yjc.ir/.../همه-آنچه-درباره-عالم-ذر-باید-بدانید-چرا-هیچ-کس-عالم-ذر-را-به-یاد-نمی‌آورد‏ - ذخیره شده 27 ا کتبر 2018 ... عالَم ذَر یا عالم اَلَسْت یا عالم قالوا بَلیٰ یکی از جهان‌های آفرینش است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده. بنا بر عقیده اندیشمندان اسلامی، این عالم مربوط ... مقایسة ویژگی‌ها و تیپ‌های شخصیتی بین ورزشکاران رشته‌های ورزشی ... jsr-p.khuisf.ac.ir/article_539387.html‏ - ذخیره شده همچنین، از نظر تیپ‌های شخصیتی بین ورزشکاران برخوردی و غیربرخوردی تفاوت معناداری مشاهده شد ... مقایسة ویژگی‌های شخصیتی ورزشکاران در ورزش‌های فردی و گروهی . دانلود فایل با عنوان تحقیق در مورد اسلام و ورزش |جِی ایی jer.xteach.ir/fs/1416046/تحقیق-در-مورد-اسلام-و-ورزش-‏ - ذخیره شده محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 4 صفحه قسمتی از متن ... معرفی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) - ایران کنفرانس www.iranconferences.ir/...مقالات%20و%20مطالب%20علمی%20و%20آموزشی%20/3676-معرف...‏ - ذخیره شده - مشابه 31 آگوست 2015 ... وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و ... مقالات در نشریات علمی ایران و سایر کشورهای اسلامی را براساس تحلیل ... آدرس سایت: http:// www.isc.gov.ir ... پیامک به داوطلبان درباره کارنامه (98/3/11) · آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ در ..... دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس. مقالات ISI خودشیفتگی : 160 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی isiarticles.com/topic/697‏ - ذخیره شده - مشابه در این صفحه، تعداد 160 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع خودشیفتگی آرشیو شده است که شما می ... شده یا ترجمه نشده»، «تعداد صفحات» و همچنین «کد مقاله» مرتب نموده و مقالات مورد نظر خود را دانلود فرمایید. ... ویژگیهای سه گانه تاریک و وابستگی رابطه عاطفی، همیاری و کنترل. ویژگی خردمندان در قران - تحقیق رایگان ویژگی اولوالالباب و خردمندان https://bazar4h.ir/15475-2/‏ - ذخیره شده ویژگی خردمندان در قران در قرآن از عقل به عنوان لب یاد شده است. ... در حدیث معراج در باره مقام خردمندان می فرماید: و لاقومن له مقام عقله و لاستغرقن عقله بمعرفتی؛ و قطعا خود ... نقش و جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران - hajij www.hajij.com/fa/women-in-iran‏ - ذخیره شده این عملکرد نتیجه احترام به آموزه‌های اسلام در مورد اهمیت دادن به خانواده و نقش محوری زن در آن است. ..... دو جنس و با در نظر گرفتن ویژگیهای کتمان‌ناپذیر زنان در پی ارائه جایگاه ویژه و ... مردان در پست های مشاورت دیوان عدالت اداری، دادگاه های مدنی خاص، قاضی تحقیق ، ... بر پایه این سخنان و دیگر مطالبی که درباره زن و خانواده در مجلس خبرگان قانون ...