تعداد صفحه: 22
نوع فایل: Word
فرمت فایل: docx
*** قابل ویـرایش
فهرست مطالب
بخش اول: ریشهها و چگونگی شکلگیری افکار عمومی
بخش دوم: مفهوم و ماهیت افکار عمومی
قسمت اول: عوامل موثر بر توجه به افکار عمومی
قسمت دوم: منشاء تشکیل افکار عمومی و شرایط شکلگیری آن
قسمت سوم: تعریف افکار عمومی
بخش سوم: شایعه و افکار عمومی
مفهوم شایعه و ویژگیهای آن
شایعه در چه شرایطی رشد پیدا می کند؟
ویژگی های شایعه
اهداف شایعه ساز
طول عمر شایعه
بخش چهارم : مجاری تشکیل دهنده افکار عمومی
قسمت اول - رسانهها
جایگاه و قدرت رسانهها در شکل گیری افکار عمومی
1- نظریه تزریقی یا تاثیر نامحدود
2- نظریه استحکام (تاثیر محدود)
3- نظریه دو یا چند مرحله ای ارتباط
4- نظریه برجسته سازی
5- نظریه استفاده و خشنودی
6- نظریه وابستگی
7- نظریه مارپیچ سکوت
قسمت دوم - ارتباطات میان فردی
قسمت سوم: رهبران افکار
ویژگی رهبران فکری :
رهبران فکری به دنبال چه تاثیری هستند؟
قسمت چهارم : گروه های فشار
قسمت پنجم: دولت و افکار عمومی
بخش پنجم: متقاعد سازی افکار عمومی
قسمت اول : شیوه های تاثیرگذاری بر افکار عمومی
قسمت دوم: کارکردهای تبلیغات در افکار عمومی
شیوه های تبلیغ
بخش ششم : نگاه کاربردی به افکار عمومی در سازمان های اداری و راهکارهای مقابله با آن
قسمت اول: افکار عمومی در سازمان ها
وظایف روابط عمومی ها
قسمت دوم: نقش روابط عمومی در مدیریت افکار عمومی
هدف مدیریت افکار عمومی
بخش هفتم : سنجش افکار عمومی
مزایای سنجش افکار یا نظر سنجی
روش های نظرسنجی:
بخش اول: ریشهها و چگونگی شکلگیری افکار عمومی
تاریخ افکار عمومی بسیار قدیمی است. ابداع این مفهوم را به ژان ژاک رسو نسبت می دهند.اصطلاح افکار عمومی (public opinion ) به معنای امروزی نخستین بار توسط "ژاک نکه" وزیر دارایی لویی شانزدهم، در آغاز انقلاب فرانسه مطرح شده است. او این ترکیب را به منظور بازگو کردن علت رویگردانی سرمایه گذاران از بورس پاریس به کار برده است.
پیدایش افکار عمومی با نظام های دمکراتیک پارلمانی، توزیع گسترده سواد و پیدایش رسانه ها پیوند بسیار نزدیکی دارد و با توسعه این سه، افکار عمومی نیز بیشتر مورد توجه واقع می شود. نخستین اندیشه ها و تحلیل های علمی درباره موضوع افکار عمومی، در پایان قرن نوزدهم(1901 م) به گابریل تارد فرانسوی تعلق داشته که در کتاب خود با عنوان "افکار و توده" رابطه میان پیدایش عموم و خبرنگاری را از یک سو و پیدایش افکار عمومی را از سوی دیگر به تحلیل کشید.
بخش دوم: مفهوم و ماهیت افکار عمومی
قسمت اول: عوامل موثر بر توجه به افکار عمومی
رشد همه جانبه افکار عمومی در سطح جهان به چندین عامل بستگی دارد:1) تکنیک بررسی پیشرفته2) خوراک فراوان برای تغذیه افکار: تحولات سیاسی، درگیری های جناحی، انتقادهای رسانهای، همایش هاو...3)به دلایل متعدد از جمله رقابتهای سیاسی ،تجاری واکنشها و داوریهای مردم مورد توجه قرار دارد.4) مسائل بین المللی: در موضوعات مختلف کسی موفق است که به افکار عمومی و در کنار آن به سیاستهای بین المللی توجه کند.بسیاری از رفتارهای ما وابسته به تصمیمات بین المللی و حتی دیگر کشورهاست. 5) رشد فزاینده روابط اجتماعی : افکار عمومی در روابط اجتماعی تغییر ایجاد میکند. روابط اجتماعی در پرتو شکلگیریها و تحولات افکار عمومی پیوسته و روز به روز غنیتر و مستحکمتر شده که رسانهها در این زمینه نقش دارند.6)گسترش دموکراسی: با گسترش دموکراسی مراجعه به آرائ عمومی برگزاری انتخابات مورد توجه است.
دولتمردان نیز باید به افکار عمومی توجه کنند تا بتوانند حمایت آنان را داشته باشند. 7) گسترش نهادهای آموزشی: توسعه نهادهای آموزشی رشد افکار عمومی را به دنبال دارد.8)گسترش رسانهها و ارتباطات: توسعه فناوری های جدید موجب تنوع و تعدد رسانه های اینترنتی، مخابراتی، درون فردی و ... می شوند.هر یک از این رسانه ها منعکس کننده نظریات جامعه اند که در نهایت به توسعه افکار عمومی دامن می زنند.9) شرایط اقتصادی:در عرصه اقتصادی بنگاه هایی موفق می شوند که با شناخت افکار عمومی رفتار خود را تنظیم کنند.
قسمت دوم: منشاء تشکیل افکار عمومی و شرایط شکلگیری آن
سه خصلت افکار عمومی شامل آشکار بودن، آگاهانه و هوشیارانه بودن و از وسعت کافی برخوردار بودن است. افکار عمومی در شرایط مشخص به وقوع می پیوندند که این شرایط عبارتند از: 1) باید واقعه مرکزی(ترور، زلزله، انتخابات، سقوط هواپیما، تصادف، انفجار) و یا وقایع متناوب (مانند نارضایتی های عمومی، تورم، جنبش دانشجویی، اعتصابات) وجود داشته باشد تا موضوع، مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد. 2)باید فضا مساعد باشد تا افکار عمومی در بستر مردمی شکل گیرد.3) باید محتوای افکار عمومی با الگوهای فرهنگ جمعی مطابقت داشته باشد.4)باید محتوای افکار عمومی پاسخگوی نیازهای ظاهری و باطنی افراد باشد.5) باید افکار عمومی به واسطه رسانه ها گسترش یابد. 6) باید افکار عمومی با دخالت مستقیم مردم اشاعه یابد.
قسمت سوم: تعریف افکار عمومی
افکار عمومی در فرهنگ علوم اجتماعی اینگونه تعریف شده: افکار عمومی عبارت است از مجموع عقاید، نقطه نظرها و گرایش های بخش بزرگی از جامعه، پیرامون یک موضوع در یک زمان معین و یا افکار عمومی مجموعه ای از عقاید شخصی، در مورد یک امر مربوط به شرایط زیست گروهی است. انجمن جهانی تحقیق افکار عمومی این تعریف را ارائه کرده: افکار عمومی مجموعه عقایدی است که افراد درباره آن موضوع، دارای منافع و علایق می باشند.
بخش سوم: شایعه و افکار عمومی
شایعه حاصل ارتباطات شفاهی و گفت و شنودهای وسیع مردم است.در جوامعی که ارتباطات شفاهی و سنتی، پایگاه قوی تری دارد، خاستگاه و جایگاه شایعه نیز از زمینه های مساعدتری برخوردار است.شایعه همیشه وجود دارد اما در زمان بحران و رسوایی های اجتماعی رشد می یابد.گاهی از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده میکنند. شایعه یکی از ابزارهای پنهان تبلیغ و نوعی ارتباطات غیر رسمی است که در شکل گیری افکار عمومی نقش تعیین کننده ای دارد.
مفهوم شایعه و ویژگیهای آن
شایعه یک داستان یا خبری است که اصولا از واقعیت به دور است. این داستان یا خبر در شرایطی پخش میشود که واقعیت در مورد آن موضوع مبهم مانده باشد. شایعه، وسیلهای است برای اینکه مردم تحولات و جریانات اطراف خودشان را به خصوص آنهایی که مبهم مانده را بهتر درک کنند و دیدگاه و جهت گیری خودشان را مشخص نمایند. دقیقا به این دلیل است که مردم آن شایعاتی را قبول دارند که با جهت گیری و دیدگاه خودشان هماهنگ است. میزان کم و زیاد بودن رسانهها نیز بر رشد شایعه موثر است.
شایعه در چه شرایطی رشد پیدا می کند؟
1- تفاوت بین عرضه و تقاضای اطلاعات، یعنی زمانی که میزان تقاضا برای اطلاعات بیشتر از عرضه آن باشد. شایعه زائیده فریب اطلاعاتی، اطلاعات غلط، ناقص و متضاد است. شرایطی وجود دارد که عرضه اطلاعات فراوان است، اما باز هم شایعه رشد پیدا می کند. نوع اطلاعات داده شده در این زمینه موثر است.
2- شایعه بیان بخشی از نگرانی و اضطراب افکار عمومی است. به دلیل عدم اعتماد مردم نسبت به رسانه ها در زمان بحران، شایعه رشد می کند.
3- زمانی که ابهام و شک وجود داشته باشد.هر چه ابهام بیشتر باشد، زایش شایعه بیشتر خواهد بود................
کلمات کلیدی : تحقیق درباره افکار عمومی , تحقیق در مورد افکار عمومی , مقاله درباره افکار عمومی , افکار عمومی , تحقیق رایگان درباره افکار عمومی , افکار , عمومی ,
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:
لینک منبع :
لینک فایل تحقیق درباره افکار عمومیمقاله میزان تاثیر گذاری رسانه ها بر افکار عمومی - سیویلیکا
https://www.civilica.com/Paper-ICTMNGT02-ICTMNGT02_320=میزان-تاثیر-گذاری-رسانه-ها-بر-افکار-عمومی.html - ذخیره شده
افکارعمومی یک نیروی سیاسی است که در قانون اساسی هیچ کشوری پیش بینی نشده
است، اما میتواند نقش به سزایی در مشروعیت بخشی و یا ... حجم فایل: ۵۹۴.۹۷
کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۶ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد) ... برای
لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. ... اطلاعات بیشتر
درباره COI.
مقاله رسانه، افکار عمومی، امنیت اجتماعی با تاکید بر نقش دانش آفرینی ...
https://www.civilica.com/Paper-MEDIA02-MEDIA02_052=رسانه،-افکار-عمومی،-امنیت-اجتماعی-با-تاکید-بر-نقش-دانش-آفرینی-دانشگاه-ها... - ذخیره شده
رسانه، افکار عمومی، امنیت اجتماعی با تاکید بر نقش دانش آفرینی دانشگاه ها ... حجم
فایل: ۵۳۹.۱۳ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۶ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می
باشد) ... اگر افکار عمومیرا دیدگاه مردم درباره ی موضوعاتی بدانیم که مورد توجه یا
علاقه ی عموم است، ... برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده
نمایید.
پاورپوینت با موضوع شایعه و افکار عمومی - مرکز انواع فایل
shamsfile.freehost.io/دانلود-فایل-پاورپوینت-با-موضوع-شایعه-و/ - ذخیره شده
2 روز پیش ... برای دانلود فایل پاورپوینت با موضوع شایعه و افکار عمومی روی لینک زیر کلیک ...
دانلود فایل تحقیق درباره امام حسین ( ع ) و هفتاد دو تن از یارانش.
تحقیق آماده در مورد عوامل مؤثر بر شکل گیری افکار عمومی – robot
seo-websites.ir/robot/تحقیق-آماده-در-مورد-عوامل-مؤثر-بر-شکل-/ - ذخیره شده
10 آوریل 2018 ... عنوان : عوامل مؤثر بر شکل گیری افکار عمومی فرمت : doc – ورد 2003 ( قابل ... کاربر
عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق آماده در مورد بررسی اثر اپیوم ...
سامسونگa7000 mt6572 بدون باکس بوسیله sp flash tool با لینک مستقیم.
تحقیق در مورد افکار عمومی – share - seo-site مقاله
seo-websites.ir/share/تحقیق-در-مورد-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
28 آوریل 2018 ... در صورت نیاز دانلود نمایید. تحقیق در مورد افکار عمومی. لینک دانلود و خرید پایین
توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده ...
تحقیق درباره افکار عمومی – dynamic
html.mizbang.ir/dynamic/تحقیق-درباره-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
10 آوریل 2018 ... کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق درباره افکار عمومی را مشاهده و در ... دانلود
پاورپوینت تاثیرات SWF لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* ...
تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – review پروژه
nanotour.ir/.../تحقیق-درباره-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-ا/ - ذخیره شده
افکار,تحقیق,تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی,دانلود تحقیق
... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ...
مقاله درباره افکار عمومی – top - sun پروژه
sunrank.ir/top/مقاله-درباره-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد
صفحات: 12 ○ نویسنده: محمد علی – فقیه ○ منبع: سایت – ای رسانه افکار عمومی ...
ترجمه مقاله نمایش افکار عمومی در فضای سایبری
behnoushdl.myucare.ir/behnoushdl/89404/html - ذخیره شده
تحقیق درباره ی نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی فرمت فایل: word (لینک
دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 52 صفحه ارتباط جمعی یا عمومی تعبیر جدیدی ...
تحقیق اعمال مثبت را جایگزین افکار مثبت کنیم
marydl.myucare.ir/marydl/51372/html - ذخیره شده
تحقیق درباره جنگ روانی و افکار عمومی فرمت فایل: word (لینک دانلود پایین صفحه)
تعداد صفحات 44 صفحه مقدمه: هنگامی که در جامعه درباره جنگ روانی سخن گفته می ...
تحقیق در مورد افکار عمومی – customize
bokeh-studio.ir/customize/تحقیق-در-مورد-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به تحقیق در مورد افکار عمومی را که در دسته
... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ...
تحقیق در مورد افکار عمومی – receiver
receiver.javooneirani.ir/تحقیق-در-مورد-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
افکار, افکار عمومی, تحقیق, تحقیق در مورد افکار عمومی, دانلود تحقیق در مورد افکار
عمومی, عمومی, مورد. رفتن به سایت اصلی. تحقیق در مورد افکار عمومی لینک دانلود و
خرید ...
تحقیق درباره جنگ روانی و افکار عمومی – ریستور رایت
khabarfariman.ir/restore/تحقیق-درباره-جنگ-روانی-و-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
کاربر محترم شما در حال مشاهده فایلی با نام تحقیق درباره جنگ روانی و افکار عمومی ...
فرمت فایل :word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 44 صفحه مقدمه ...
دانلود نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – فایل شیب
seoarzon.ir/file/دانلود-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-افکار-ع/ - ذخیره شده
دانلود نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی ,تحقیق نقش روابط عمومی در ...
تحقیق درباره سیستم اطلاعات مدیریت لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت
فایل ...
دانلود فایل Word مقاله در مورد تعامل روابط عمومی و رسانه ها | 27041
doc4.hgsmg2.ir/doc4/27041/html - ذخیره شده
18 سپتامبر 2018 ... دانلود فایل Word مقاله در مورد تعامل روابط عمومی و رسانه ها ... و همدلی می پردازند و با
تجزیه و تحلیل گرایش های مخاطبان و افکار عمومی برای رسیدن به.
تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – http پروژه
seopole.ir/http/تحقیق-درباره-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-ا/ - ذخیره شده
افکار,تحقیق,تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی,دانلود تحقیق
... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ...
لینک فایل تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی ...
kamal.xteach.ir/.../تحقیق-درباره-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-افکار-عمومی- - ذخیره شده
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش ) ...
تعداد صفحات : 46 صفحهموضوع تحقیق: نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
اولین ...
مقاله درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی :: buy
rdigi.blog.ir/.../مقاله-درباره-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-افکار-عمومی_11 - ذخیره شده
3 ژانویه 1997 ... مقاله درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی لینک دانلود و خرید پایین
توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: ...
تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – سیکل چرخش
fanoosonline.ir/.../تحقیق-درباره-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-ا/ - ذخیره شده
افکار,تحقیق,تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی,دانلود تحقیق
... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ...
تحقیق درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – فولدر لایت
amlaaktalayesabz.ir/.../تحقیق-درباره-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-ا/ - ذخیره شده
دانلود نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی ,تحقیق نقش روابط عمومی در ...
تحقیق درباره الگوریتم (پایگاه داده دها) لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت
فایل ...
تحقیق درباره افکار عمومی – graphics
nanovalve.ir/graphics/تحقیق-درباره-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق درباره افکار عمومی را مشاهده و در صورت
نیاز آن ... پاورپوینت درمورد آبیاری عمومی فرمت فایل:پاورپوینت لینک بازاریابی ...
تحقیق در مورد نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – cpu
sedayepooya.ir/.../تحقیق-در-مورد-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-ا/ - ذخیره شده
افکار, تحقیق, تحقیق در مورد نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی, دانلود تحقیق
در ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ...
تحقیق درباره نقش رسانه ها و افکار عمومی در سازماندهی توسعه و بهبود افق ...
tourantalya-linktrip.ir/.../تحقیق-درباره-نقش-رسانه-ها-و-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
رسانه,افکار عمومی,توسعه پایدار,رسانه و توسعه اقتصادی در دسته بندی علوم انسانی
بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به تحقیق درباره نقش رسانه ها و افکار ...
دانلود فایل سرت Cert گوشی سامسونگ GT-i9308i برای ترمیم شبکه و سریال با
لینک ...
بررسی نقش و تاثیررسانه ها بر افکار عمومی-بررسی نقش ... - learn مقاله
gridlearn.ir/بررسی-نقش-و-تاثیررسانه-ها-بر-افکار-عموم/ - ذخیره شده
عمومی و آزاد بررسی نقش و تاثیررسانه ها بر افکار عمومی 1938534 ... پروتکل
ارتباطی, تحقیق قابل ویرایش , فایل ورد-تحقیق در مورد تکنولوژی زیگبی(ZigBee)
... به سایت اصلی عنوان پاورپوینت جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان روی لینک
زیر…
دانلود نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – flot - kicc مقاله
kicc-apple.ir/flot/دانلود-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-افکار-ع/ - ذخیره شده
کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
... تحقیق درباره تاریخچه ورزش لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل ...
مقاله درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی – client
client.image-upload.ir/مقاله-درباره-نقش-روابط-عمومی-در-گسترش-ا/ - ذخیره شده
مقاله درباره نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی ,تحقیق درباره نقش روابط
عمومی در ... لینک پرداخت و دانلود در “پایین مطلب” فرمت فایل: word (قابل ویرایش و
آماده ...
دانلود پایان نامه نقش رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه و افکار ...
https://maghalejoo.com/.../بررسی-نقش-رسانه-و-تاثیر-آن-بر-فرهنگ/ - ذخیره شده
نقش رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه و افکار عمومی ... رسانه ها یکی از
وسایل ارتباطی جمعی هستند که در این تحقیق منظور از رسانه ها « وسایل ارتباطی جمعی
» رادیو، تلویزیون و مطبوعات هستند . .... تحقیق درباره نقش رسانه های جمعی و تاثیر
آن بر فرهنگ جامعه و افکار عمومی ... لینک کوتاه مطلب: https://maghalejoo.com/doc/
10980.
تحقیق درباره افکار عمومی – terminal
shenhayetalae.ir/terminal/تحقیق-درباره-افکار-عمومی/ - ذخیره شده
تحقیق درباره افکار عمومی. فرمت فایل: ورد – Word ( مرجع فایل – قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 12 ○ نویسنده: محمد علی – فقیه ○ منبع: سایت – ای رسانه افکار عمومی ...
تحقیق درباره ی انرژی های مثبت و منفی + دانلود فایل - کافه لینک
https://cofelink.com/تحقیق-درباره-ی-انرژی-های-مثبت-و-منفی-دا/ - ذخیره شده
انرژی های مثبت و منفی. تمام اتفاق هایی که دور و بر ما میوفته، نتیجه ی انرژی هاست.
دوستان عزیز قانونی داریم در فیزیک به اسم قانون “دوبروی”! قانون دوبروی به زبان ...
تحقیق درباره ی خودکشی + دانلود فایل - کافه لینک
https://cofelink.com/تحقیق-درباره-ی-خودکشی-دانلود-فایل/ - ذخیره شده
صفحه اصلی کافه تحقیق تحقیق درباره ی خودکشی + دانلود فایل ... ۳) افکار و
تمایلات خودکشی: فکر و یا تمایل به خودکشی است که در ذهن فرد وجود دارد ولی به مرحله
عمل در ...