لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک فایل تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها

تعداد صفحه:  42

نوع فایل:  Word

فرمت فایل:  docx

***  قابل ویـرایش

 

 

 

فهرست مطالب

مقدّمه

رسانه چیست؟

روزنامه

رادیو

تلویزیون

کارکردهای رسانه های جمعی

  1. کارکرد فرهنگی
  2. کارکرد سیاسی
  3. کارکرد اطلاعاتی
  4. کارکرد تفریحی

رسالت رسانه‌های جمعی

مطبوعات و ارزش‌ها

مطبوعات وابسته و انحرافات ارزشی

ماهنامه کیان، بهمن 1377:

ماهنامه زنان، شماره 59 (دی ماه 1378)، ص 33 به بعد:

سینما و ارزش‌ها

سیر تنزّل ارزشی سینما

تلویزیون و ارزش‌ها

نمایش های تلویزیونی و ارزش ها

الف. مجموعه تلویزیونی «سایه همسایه ها»52

ب. سریال «مهمان»54

ج. سریال «باغ گیلاس»55

کلام آخر

پی‌نوشت‌ها

 

 

 

مقدّمه

شکی نیست که جامعه عرصه بروز و ظهور توانمندی های خدادادی انسان است. البته از این واقعیت هم نباید گذشت که هر جامعه ای و تحت هر شرایطی توان شکوفاسازی استعدادهای انسانی بشر را ندارد; زیرا جامعه ای می تواند زمینه پیدایش رفتارهای انسانی را فراهم سازد که خود از امنیت و آرامش لازم برخوردار باشد و این امر نیز در گرو حفظ و پاسداشت ارزش های حاکم در آن است.

از این رو، اندیشمندان و دانشوران فراوانی سعی بسیار نموده اند تا عوامل مؤثر بر نادیده گرفتن ارزش ها و بروز انحرافات در جامعه را شناسایی کنند، و علی رغم دیدگاه های متعدد، همگان بر عامل عدم آگاهی و شناخت اتفاق نظر دارند و این امر در متون دینی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

بهترین و کارآمدترین شیوه پیش گیری و یا حل آن را نیز آگاهی بخشی و شناساندن ارزش ها و هنجارهای حاکم بر جامعه دانسته اند. به اعتقاد دانشمندان علوم اجتماعی، یکی ازابزارهای مؤثر و مفید در این زمینه، «رسانه های جمعی» هستند، به گونه ای که آن ها را در ردیف عوامل شخصیت ساز قرار داده اند و بر این باورند که رسانه های جمعی می توانند هنجارهای اجتماعی را تقویت یا تضعیف سازند.1 و به تعبیر ژان کازینو، وسایل ارتباط جمعی می توانند به تسطیح فرهنگی و یکسان شدن الگوها و اندیشه ها کمک شایانی بکنند.2

روشن است که درجه تأثیر رسانه ها و نیز استقبال همگانی از آن ها شدت و ضعف داشته، تابع متغیّر رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه می باشد; چون پیشرفت دانش و فنّاوری سهم اصلی را در نحوه استفاده افراد یک جامعه از رسانه های همگانی دارد.3 به هر روی، اصل تأثیر عمیق رسانه های جمعی قابل انکار نیست و این به خاطر وقت زیادی است که افراد صرف خواندن کتاب، مجلّه، روزنامه، تماشای برنامه های تلویزیون، گوش دادن به رادیو و رفتن به سینما می کنند، به گونه ای که جامعه شناسان هنگام بررسی آثار و پیامد تماشای تلویزیون در کشورهای صنعتی، متوجه شدند که این رسانه جمعی برای کودکان و نوجوانان 3 تا 16 سال چنان جاذبه ای دارد که میانگین وقتی را که آن ها صرف تماشای تلویزیون می کنند، بیش از وقتی است که در کلاس درس می گذرانند.4

در میان اقشار جامعه، قشر کودک و نوجوان تحت تأثیر شدید رسانه ها، به ویژه تلویزیون، هستند و این امر از دو جهت قابل توجه است: نخست اینکه در زمانی وسایل ارتباط جمعی با انسان های بزرگ و بالغ برخورد می کنند که آنان دارای ذهنی پرداخته و ساخته شده هستند. از این رو، پیام ها کمتر می توانند در آن ها رسوخ کنند; زیرا شخص از سازوکارهای دفاعی خاص خود برخوردار است. اما این امر در مورد کودکان مصداق ندارد; ذهن کودک، ساده و فاقد شبکه به هم پیوسته متشکل از اندیشه ها و باورهاست. هنوز ذهن کودک رموز تحلیل عقاید، سنجش و سپس پذیرش یا طرد منطقی آنان را بازنیافته است. بدین روی، کودکان بدون هیچ پناه یا حفاظی در برابر وسایل ارتباط جمعی قرار می گیرند و سخت تأثیر می پذیرند.5

دوم اینکه بنابر تأکید انسان شناسان و دانشمندان علوم اجتماعی، شخصیت افراد غالباً در سنین 3 تا 12 سالگی شکل گرفته، سپس در محیط اجتماعی بروز و ظهور می کند.6

با توجه به نکات یاد شده و این واقعیت که رسانه های جمعی در جهت تغییر و تضعیف ارزش ها و شکل گیری باورهای منفی نیز کارایی مؤثری دارد، در این نوشتار ابتدا توانمندی این رسانه ها و سپس عملکرد آن ها را در جهت نادیده گرفتن ارزش ها مورد بررسی قرار می دهیم.

 

رسانه چیست؟

پیش از تعریف «رسانه» و بیان ویژگی های آن، باید توجه داشت که ارتباط نه تنها یکی از عناصر مهم و اساسی زندگی گروهی انسان است، بلکه سنگ بنای جامعه و هسته اصلی تشکیل ساختمان اجتماعی است; چه اینکه بدون ارتباط، هرگز فرهنگ پدیدار نمی گشت و بدون فرهنگ، جامعه لباس وجود بر تن نمی کرد. از این رو، در نظام های اجتماعی کوچک و بزرگ همانند خانواده، اجتماعات روستایی، شهری، کشوری و بین المللی، ارتباط در انتقال دانش ها و مهارت ها و نگرش و باورها و ارزش ها، نقش برجسته داشته است و می تواند به شکل گیری و تغییر شناخت ها، عقاید، ارزش ها و رفتار انسان منجر گردد. به همین دلیل، ارتباط به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تغییرات اجتماعی و سیاسی مطرح است.7 روشن است که ارتباط خود به خود صورت نمی گیرد، بلکه نیاز به ابزار است. رسانه را ابزار ارتباط دانسته اند و در تعریف آن چنین گفته اند: «رسانه وسیله ای است که فرستنده به کمک آن معنا و مفهوم موردنظر خود (پیام) را به گیرنده منتقل می کند. به عبارت دیگر، رسانه، وسیله حامل پیام از فرستنده به گیرنده است. کتاب، روزنامه، مجلّه، عکس، فیلم، نوار صوتی و تصویری، رادیو، تلویزیون، ماهواره و... نمونه هایی از رسانه هستند8

البته ارتباط گاهی کلامی است که در آن پیام ها در قالب رمزهای کلامی به صورت شفاهی و یا به شکل نوشتاری منتقل می گردد و گاه ارتباط غیرکلامی است که در قالب رمزهای غیرکلامی مثل طرّاحی، نقاشی و موسیقی منتقل می گردد.

ارتباط به لحاظ تعداد افراد درگیر نیز انواعی دارد که در این نوشتار، نوع ارتباط جمعی آن مورد نظر است. «ارتباط جمعی» نوعی ارتباط است که در آن افراد زیادی ناآشنا، غیرمشخص و نامتجانس، که به آسانی قابل شمارش نیستند، مشارکت دارند. سخنرانی در مجامع عمومی و یا ارسال پیام از طریق برنامه های رادیویی، تلویزیونی و نشریات از این جمله است.9

رسانه های جمعی علاوه بر ویژگی های مشترک، هر یک دارای مزیّت ها و محدودیت های خاص خود هستند. اما درباره ویژگی های مشترک وسایل ارتباط جمعی، سادنی مید می گوید: ویژگی های ذیل وسایل ارتباط جمعی را به ابزاری منحصر به فرد تبدیل کرده اند:

  1. تعداد گیرندگان وسایل ارتباط جمعی نسبتاً زیاد است.
  2. ترکیب گیرندگان بسیار متنوّع است.
  3. با ارسال پیام از طریق وسایل ارتباط جمعی، نوعی تکثّر پیام به وجود می آید.
  4. توزیع پیام سریع است.
  5. هزینه برای مصرف کننده کم است.10

در میان وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو و تلویزیون بیش از هر رسانه دیگری وقت افراد جامعه را به خود اختصاص می دهند و این به خاطر ویژگی هایی است که آن ها دارا هستند. در این جا، به برخی از ویژگی های آن ها اشاره می کنیم:

الف. روزنامه: رسانه ای است که هر روز چاپ شده، در اختیار مخاطبان قرار می گیرد و دارای ویژگی های ذیل است:

  1. به خاطر چاپ روزانه، تازگی خود را همیشه حفظ می کند.
  2. از لحاظ شمارگان، در تعداد زیادی منتشر می شود، بر خلاف کتاب و مجلّه که تعدادشان محدود است.
  3. مخاطبان خود را روزانه از اخبار و وقایع داخلی و خارجی باخبر می کند.
  4. علاوه بر مطالب علمی و فکری، به داستان و سرگرمی هم می پردازد.
  5. ارزان تر از سایر مطبوعات است. از این نظر، تعداد بیشتری قدرت خرید آن را دارند.11

ب. رادیو: به عنوان رسانه ای صوتی، که پیام را به صورت امواج به مخاطبان می رساند، دارای ویژگی های ذیل است:

  1. ارزانی و در دسترس بودن همگان;
  2. حجم کم، سبکی، قابلیت حمل و نقل، نداشتن محدودیت مکانی;
  3. طرز کار ساده و کاربرد آسان;
  4. امکان استفاده انفرادی;
  5. امکان کار کردن با برق و باتری;
  6. قابل استفاده در موقعیت های گوناگون، در حال کار، رانندگی، آشپزی و مانند آن.12

ج. تلویزیون: اگرچه تلویزیون بسیاری از ویژگی های یادشده روزنامه و رادیو را ندارد، اما از جهات دیگر، دارای خصوصیاتی منحصر به فرد است که آن را از سایر رسانه های جمعی، حتی روزنامه و رادیو، متمایز می سازد.

اول، بیشترین مخاطب این رسانه، قشر کودک و نوجوان هستند و با توجه به وقت زیادی که کودکان و نوجوانان 3ـ16 سال صرف دیدن برنامه های تلویزیونی می کنند، برنامه سازان آن را قادر می سازد با بهره گیری از برنامه های ارزشی و یا هر باور و ایده ای که خود تشخیص می دهند، رفتار فردی و اجتماعی آینده این مخاطبان را سمت و سو دهند; چه اینکه قشر مذکور در آینده ای نه چندان دور، در نقش های گوناگون اجتماعی ظهور کرده، همچون سرباز جبهه فرهنگی، هر چه را آموختند به منصه ظهور می رسانند.

دوم، رسانه مزبور توان بالایی در جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان و حتی غیرجوانان دارد; چه اینکه می تواند با نشان دادن صحنه های تفریحی، ساعت ها افراد را به خود مشغول کند.

سوم، تلویزیون در کشور ایران بیش از رادیو و روزنامه مخاطب دارد; چون با پیروزی انقلاب اسلامی و برق رسانی به نقاط دورافتاده و شبانه روزی کردن برنامه های تلویزیونی و با توجه به ویژگی هایی که تصویر دارد، غالب افراد جامعه، حتی روستاییان رغبتشان برای تماشای تلویزیون بیش از رادیوست و این امر قابل مشاهده و ملموس می باشد. علاوه بر این، به خاطر رایگان بودن تماشای برنامه های تلویزیون (بر خلاف جوامع صنعتی که برای تماشای تلویزیون، باید حق اشتراک پرداخت کنند) و تنوّع شبکه ها (که فرد به دلخواه اجازه استفاده از هر کدام را دارد) این رسانه از روزنامه و خواندن آن ارزان تر است و با وجود سیستم «تله تکس»، حتی خبرهای نوشتاری را هم از طریق تلویزیون می خوانند.

چهارم، قدرت فوق العاده تصویر ـ به گونه ای که هر تصویری را برابر با هزار واژه دانسته اند ـ از دیگر ویژگی هایی است که رسانه هایی همچون روزنامه و رادیو ندارند. تلویزیون می تواند با بهره گیری از تصویر، بسیاری از ناگفتنی ها را به تصویر بکشد; بسیاری از ارزش هایی که به قلم و بیان نمی آیند، در تصویر متجلّی می گردند.

این ویژگی ها تلویزیون را رسانه ای پرقدرت ساخته است. امام خمینی(قدس سره) در این باره می فرماید: «دستگاه تلویزیون اگر آموزنده باشد، برای همه ملت آموزندگی دارد و اگر ـ خدای ناخواسته ـ انحراف داشته باشد، همه ملت را به انحراف می کشد13

د. سینما: سینما رسانه ای تصویری است که پیام خود را در قالب تصویر به همراه صدا در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد، هرچند از لحاظ قدرت تأثیر شباهت زیادی با تلویزیون دارد، اما به سبب محدودیت هایی همچون مکان و نیز گرانی آن برای مخاطب، بسیار محدودتر از روزنامه، رادیو و تلویزیون است. اما به لحاظ تأثیر، بسیار اثرگذار است.

 

 

کارکردهای رسانه های جمعی

رسانه های گروهی دارای کارکردهای گوناگونی می باشند که از جمله مهم ترین آن عبارتند از:

  1. کارکرد فرهنگی

اگر فرهنگ را مجموعه ای منسجم از آراء، عقاید، ارزش ها، هنر، آداب و رسوم که توسط غالب افراد جامعه پذیرفته شده است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود بدانیم که ارائه مباحث نظری درباره هریک از موارد یادشده را می توان کارکرد فرهنگی رسانه ها به حساب آورد; امروزه بسیاری از افراد بخش عمده معلومات خود را مرهون برنامه های رادیویی و تلویزیونی و یا بهره گیری از رسانه های نوشتاری هستند و این امر در مورد قشر کودک و نوجوان به آسانی قابل مشاهده است; زیرا آنان بیش از دیگر اقشار وقت صرف دیدن تلویزیون می کنند.

  1. کارکرد سیاسی

در عصر حاضر، رسانه ها با بهره گیری از قدرت تأثیر فوق العاده خود، به راحتی می توانند جریانات و گرایش های سیاسی را برای مخاطبان خود راهبری یا تبیین کنند.14 عینی ترین کارکرد رسانه ها در دنیای امروز در همین بخش ظاهر شده و به تعبیر تافلر بشر امروز کاملا از رسانه ها منفعل است، بخصوص در بعد دموکراسی و امور سیاسی آینه تمام نمای رسانه هاست.15 چه کسی است که نداند ابر رسانه ها کاملا در اختیار گرایش های سیاسی صهیونیسم بین المللی بوده و اجراکننده برنامه های سیاسی مورد علاقه آن ها هستند؟

با یک نگاه گذرا به تاریخ سیاسی معاصر، به خوبی می توان دید که بسیاری از منازعات و کشمکش های سیاسی با یاری و یا هدایت و پرچم داری رسانه ها تبدیل به جریانات قومی ـ سیاسی شده و یا تعدیل و حتی خاموش گردیده اند.16

  1. کارکرد اطلاعاتی

امروزه قسمت عمده ای از انتظارات مخاطبان رسانه ها، دریافت اخبار و اطلاعات روزمرّه است. از این نظر، رسانه های جمعی را دارای حضور بسیار جدّی و مؤکّد در متن زندگی خود می دانند.

افراد جامعه غالباً اطلاعات لازم را از طریق رسانه های نوشتاری و تصویری و یا صوتی به دست می آورند. برای مثال، اگر هرد فرد بنا به گرایش هایی که آن ها دارند هرچند نخواهد از برنامه های تلویزیونی بهره بگیرد، دست کم اخبار آن را مورد توجه قرار می دهد.

  1. کارکرد تفریحی

شنیدن و دیدن فیلم ها، نمایش نامه ها، مسابقات و سرگرمی ها، سرودها و اشعار مفرّح که از طریق رسانه های صوتی و تصویری پخش می شوند، در کنار مطالعه و ملاحظه قصه ها، که در مطبوعات چاپ و منتشر می گردند، قسمت زیادی از اوقات فراغت افراد را به خود اختصاص داده اند، به گونه ای که امروزه بسیاری از افراد برای پر کردن اوقات فراغت خود به رسانه پناه می برند و از طریق مشاهده برنامه های تفریحی، خود را سرگرم می کنند. برای مثال، در کشور خود ما ایران، بسیاری از افراد به جای مبتلا شدن به برخی راه های انحرافی و سرکردن با گروه های کجرو، ترجیح می دهند در منزل و با بهره گیری از برنامه های ورزشی و تفریحی، اوقات فراغت خود را پر کنند. استقبال از شبکه های «تهران» و «سوم» خود گواهی دهنده این واقعیت است; زیرا شبکه های مذکور عمدتاً برنامه های تفریحی و سرگرمی ارائه می دهند.

 

رسالت رسانه‌های جمعی

رسانه ها با توجه به توانمندی هایی که دارند، یکی از عوامل بسیار مهم دگرگونی ارزش ها، باورها و معیارهای ملّی می باشند، چه اینکه قادرند با برنامه ریزی های دقیق و کنترل شده، اندیشه های مردم یک جامعه را شکل دهند و رفتار آنان را به صورت دلخواه سمت وسو دهند. و این امر در دنیای امروز، که گروه های اولیه جای خود را به گروه های ثانویه داده اند و روابط عاطفی و چهره به چهره رنگ باخته اند، بسیار ملموس بوده و مردم بیش از پیش تحت تأثیر رسانه های جمعی قرار دارند و این موجب سنگین شدن مسئولیت رسانه ها و صاحبان و گردانندگان آن می شود. ویلبور شرام، آنان را به مثابه «دروازه بانان جامعه» دانسته است و در این باره می گوید: دروازه بانان، که در سراسر شبکه های خبری جای می گیرند، شامل خبرنگارانند که باید تصمیم بگیرند در جریان یک دادگاه یا یک حادثه خاص یا تظاهرات سیاسی، کدام قسمت را متبلور سازند. کدام خبر را رها ساخته، کدامین خبر را در مجرای وسیله ارتباطی جای دهند. همچنین دروازه بانان مؤلّفان را نیز شامل می شوند; زیرا آنان باید تصمیم گیرند از کدام موضوع یا فرد سخن بگویند یا کدامین دیدگاه از زندگی را مطرح نسازند. تولیدکنندگان فیلم نیز باید تصمیم بگیرند از کدام صحنه، فیلم بگیرند. کتاب فروشان نیز باید تصمیم بگیرند کدام کتاب را برای فروش عرضه کنند، معلّمان باید تصمیم بگیرند کدام کتاب و یا مرجع را درسی تلقّی نمایند. تلخیص کنندگان وقایع نیز باید تصمیم بگیرند کدامین حادثه یا خبر را در خلاصه خود جای دهند.17


کلمات کلیدی : تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ,‌رسانه های جمعی , تحقیق درمورد رسانه های جمعی و نقش آنها در زندگی , تحقیق د
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها

رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها | معرفت marifat.nashriyat.ir/node/2030‏ - ذخیره شده - مشابه 6 سپتامبر 2010 ... رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها شمس اللّه مریجی مقدّمه ... اما درباره ویژگی های مشترک وسایل ارتباط جمعی، سادنی مید می گوید: ویژگی ...... نخست آنکه تحقیق حاضر درصدد تخطئه همه رسانه های موجود در جامعه نیست، چه ... رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها https://hawzah.net/.../رسانه-های-جمعی-و-نقش-آن-ها-در-تحکیم-و-یا-تضعیف-ارزش-ها‏ - ذخیره شده ارسال لینک صفحه برای دوستان. نام فرستنده. پست الکترونیکی گیرنده. گنجینه معارف. رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها .... اما درباره ویژگی های مشترک وسایل ارتباط جمعی، سادنی مید می گوید: ویژگی های ذیل وسایل ارتباط ...... نخست آنکه تحقیق حاضر درصدد تخطئه همه رسانه های موجود در جامعه نیست، چه اینکه هیچ ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... html.mizbang.ir/drop/تحقیق-درباره-رسانه-های-جمعی-و-نقش-آن-ها/‏ - ذخیره شده 9 آوریل 2018 ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... خاتم لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... khseo.ir/port/تحقیق-درباره-رسانه-های-جمعی-و-نقش-آن-ها/‏ - ذخیره شده تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... روزنامه رادیو تلویزیون کارکردهای رسانه های جمعی کارکرد فرهنگی کارکرد سیاسی ... کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل طرح آماده سازی اراضی ذکریا را مشاهده و در ... تحقیق درباره مردم‌ داری در رهبری امام خمینی لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی: Word… بررسی نقش رسانه های جمعی و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه - پی اس دی فایل psdsell.ir/.../بررسی+نقش+رسانه+های+جمعی+و+تأثیر+آن+بر+فرهنگ+جامعه.html‏ رسانه ها یکی از وسایل ارتباطی جمعی هستند که در این تحقیق منظور از رسانه ها « وسایل ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... nanovalve.ir/gateway/تحقیق-درباره-رسانه-های-جمعی-و-نقش-آن-ها/‏ - ذخیره شده تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... پاورپوینت رفتارشناسی اعتدال فرمت فایل: پاورپوینت تعداد اسلاید: 140 رفتارشناسی ... پاورپوینت درباره قدمی مثبت به سوی آینده لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته ... [PDF] اصل مقاله - فصلنامه رسانه qjmn.farhang.gov.ir/article_53303_c50e61ee63a9ca021df36da9f644fd99.pdf‏ 29 ژانویه 2008 ... ﮔﺬاری ارﺗﺒﺎﻃﻲ درﺑﺎرة ﺟﺎﻳﮕﺎه رﺳﺎﻧﻪ. ﻫـﺎی. ﺟﻤﻌﻲ ﺑﻪ. وﻳﮋه رادﻳﻮ و ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ... رﺳﺎﻧﻪ. ﻫﺎ ﺑﻪ. ﻣﻨﺰﻟﺔ ﻋﺎﻣﻞ ﻳـﺎ ﺷـﺎﺧﺺ. ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻮده اﺳﺖ . ﺳﻴﺎﺳﺖ. ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺟﺎﻳﮕﺎه ﺗﻌﻴﻴﻦ. ﻛﻨﻨﺪه ... ﻣﻨﻈﻮر رﻓﻊ ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ ﭘﻴﺸﻴﻦ و ﺣﺼﻮل ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻬﺘﺮ. ﻧﻘﺶ و ﺟﺎﻳﮕﺎه ﻧﻈﺎم ارﺗﺒﺎﻃﻲ و رﺳﺎﻧﻪ. ﻫﺎ ﺑﻪ. ﻃﻮر ﻣﻨﻈﻢ ..... اﻗﺘﺼﺎدی، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ رﺳﺎﻟﺖ ﺣﻜﻮﻣﺖ اﻧﻘﻼﺑـﻲ در ﺟﻬـﺖ اداﻣـﺔ راه اﻧﻘـﻼب و ﺗﺤﻘـﻖ ارزش. ﻫـﺎ ..... ﻣﻨﻈـﻮر ﺗﺤﻜـﻴﻢ ارزش. ﻫـﺎ ... مقاله کامل درمورد نقش ماهواره در خانواده ها - کافه لینک https://cofelink.com/مقاله-کامل-درمورد-نقش-ماهواره-در-خانوا/‏ - ذخیره شده امروزه ، ماهواره این ابررسانه ی جمعی با نفوذ در حریم خلوت و خصوصی مردم ، تبدیل ... این رسانه قدرتمند ، امروزه بیش از پیش جایگاه ویژه ای را نزد خانواده های ایرانی پیدا کرده است. ... قدرت تاثیر گذاری ماهواره محدود به تغییر ارزشها تنها در حوزه تضعیف ارزشها و ... آنها برآیند ، چرا که زبان تصویر ، قدرت فوق العاده ای در جهت تحکیم با تضعیف ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... farseasun.ir/port/تحقیق-درباره-رسانه-های-جمعی-و-نقش-آن-ها/‏ - ذخیره شده تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها ... دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ Samsung B500 ورژن JPHB1_S3 با لینک مستقیم. تصاویر برای لینک فایل تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها مقاله واکاوی نقش رسانه ها در توسعه سیاسی - سیویلیکا https://www.civilica.com/Paper-EPCONF01-EPCONF01_204=واکاوی-نقش-رسانه-ها-در-توسعه-سیاسی.html‏ - ذخیره شده حجم فایل: ۲۹۹.۷۶ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می ... امروزه رسانه ها با گسترش مرز های جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان ... افزایش نقش وسایل نوین ارتباط جمعی در بخش های مختلف زندگی بشری سبب ... رسانه ها همان گونه که در ایجاد تحکیم و نقاط قوت سهم به سزایی دارند، گاهی در تضعیف پایه های ... مقاله حجاب، ارزش یا روش - دانلود رایگان 2.freedownloadi54.ir/product/1284740‏ - ذخیره شده دانلود رایگان مقاله حجاب، ارزش یا روش لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش ... رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش … [PDF] pdf شماره 8 نشریه دانش رسانه resanenews.com/files/fa/news/1393/8/28/1217_497.pdf‏ - مشابه ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﻧﺸــﺮﻳﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺍﺳــﺘﺎﻱ ﺗﺤﻘﻴﻖ. ﺭﺳﺎﻟﺖ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﺧﻮﺩ ﻳﺎﺭﻱ ... ﭘﺮﻳﻨﺖ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺍﺻﻞ ﻓﺎﻳﻞ ﺗﺎﻳﭗ ﺷﺪﻩ ﺁﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ. ﺷﻮﺩ. ... ﻧﻘﺶ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺟﻤﻌﻲ ﺩﺭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ. 26 ... ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺍﺭﺯﺵ ﻫﺎ ﻭ ﭘﻴﺎﻡ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺜﺒﻴﺖ ﻳﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺗﺰﻟﺰﻝ. ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﺎ ﻭ ... ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺗﺤﻜﻴﻢ .... ﺑــﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﺩﺍﻣــﻦ ﺯﻧﺪ، ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺰﻟﺰﻝ ﻳﺎ ﺗﻀﻌﻴــﻒ ﺍﻳﻦ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ...... -ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺭﺧﺪﺍﺩﻫﺎ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺟﺎﻣﻌ ... فایل word مقاله نقش تبلیغات سیاسی در تغییر نگرشها و رویدادها ... research.icoac.ir/research/26890/html‏ - ذخیره شده نقش تبلیغات سیاسی در تغییر نگرشها و رویدادها (انواع تبلیغات سیاسی) ... برهمین اساس رسانه ها با توجه به انتقال محتوای فرهنگی و انتقال ارزش ها و هنجارها, ... کردن افراد تضعیف و در مقابل روز به روز براهمیت و نقش رسانه ها افزوده می شود. ... گفته های آنها این مطلب است که همواره افکار عمومی در جهت تحکیم و یا تخریب قدرت , نقش بسزایی ... پایان نامه بررسی عوامل موثر بر گرایش به شبکه های خارجی در بین ... www.gigadoc.ir/.../پایان-نامه-بررسی-عوامل-موثر-بر-گرایش-به-شبکه-های-خارجی-در-بین-دانشجویان-دانشگاه-پیام-نور-اردبیل‏ - ذخیره شده تا جایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعۀ اقتصادی و اجتماعی و تحکیم مبانی ... عوامل متعدّدی در نحوۀ استفاده افراد جامعه از رسانه های جمعی موثر هستند که مهمترین آنها می ... باشد امّا این انگیزه ها در بسیاری از مواقع تحت تأثیر هدف های سیاسی و مسلکی یا .... تحقیقات نشان داد که در کشورهای جهان سوم و مسایل ارتباط جمعی عملاً ارزشها ... لینک مستقیم مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی|اِل اُ lo88.efteach.ir/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-درباره-نگرش-مذهبی‏ - ذخیره شده این تلاش ها از دل اقتضائات و ضرورت های قابل درکی بیرون آمده است که نمی ... امروزه پدیده هایی همچون مهاجرت روستایی، ورود ابزار و وسایل ارتباط جمعی، آموزش و پرورش گسترده و غیره ارزش ها و روابط سنتی ... اگر این ساختار موجه نمایی تضعیف شود یا از بین برود، تسلط اعتقادات دینی ... تامس لاکمن نیز بر نقش دین در ساخت معنا تأکید دارد. از ارتباطات سنتی تا ارتباطات جمعی marydl.myucare.ir/marydl/72459/html‏ - ذخیره شده (مریم دانلود) از ارتباطات سنتی تا ارتباطات جمعی 29 ص فرمت فایل word و قابل ویرایش و ... آنها برخی از سنتها و عناصر مدرن هیئتی نو مییابند و برآیند آنها سبب تحکیم ... هر چند برخی شرایط اجتماعی سبب حذف عناصری از سنت یا مدرنیسم از مدار حیات جامعه .... دانلود تحقیق در مورد بررسی نقش رسانه های جمعی (با تأکید بر تلویزیون) در ... امنیت شبکه سیستم تشخیص نفوذ 23 ص - دانلود رایگان 5.freedownloaddi12.ir/product/1378251‏ - ذخیره شده دانلود رایگان امنیت شبکه سیستم تشخیص نفوذ 23 ص لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ... فایل فلش ... رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف … پاورپوینت اخلاق و مبانی آن – customer spichart.ir/customer/پاورپوینت-اخلاق-و-مبانی-آن/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل پاورپوینت اخلاق و مبانی آن را مشاهده و در ... تحقیق درباره جنگل و فراورده های آن لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی: Word نوع… ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها . فایل word مقاله در مورد بررسی رابطه بین استفاده از رسانه های جمعی با ... advance.imets.ir/advance/18926/html‏ - ذخیره شده تحقیقی که با عنوان )ارزشها و نگرشهای ایرانیان( درسال 1381 از سوی دفتر طرح های ملی ... نظریه پردازان اعتماد نقش رسانه های جمعی در تقویت و تضعیف اعتماد اجتماعی را به ... روزنامه ها رابطه متفاوتی با اعتماد اجتماعی وجود دارد یا خیر؟ ..... به این ترتیب که رسانه ها در سطح درون گروهی موجب تحکیم وحدت نمادی می شوندو از طرف ...... لینک کمکی ... دانلود تحقیق کامل درباره از ارتباطات سنتی تا ارتباطات جمعی 29 ص ... download400.ir/mm11/دانلود-تحقیق-کامل-درباره-از-ارتباطات-س/‏ - ذخیره شده سایت فایل مهندسی ارائه دهنده کلیه فایل های نایاب است که این بار دانلود تحقیق کامل ... تحولات سبب تضعیف سنت شد، چرا که بسیاری سنتها همچنان نقش مهمی در زندگی افراد و ... هر چند برخی شرایط اجتماعی سبب حذف عناصری از سنت یا مدرنیسم از مدار حیات ... مجموعه ارزشها، اشکال باور و الگوهای کنش که از گذشته رسیده است وجه هنجارآفرین ... تحقیق درباره بررسی رسانه ها ؛سیاست و ارتباط بین فرهنگی - دانلود ... 4.freedownloadd6.ir/product/672513‏ - ذخیره شده دانلود رایگان تحقیق درباره بررسی رسانه ها ,سیاست و ارتباط بین فرهنگی. ... دانلود رایگان تحقیق درباره بررسی رسانه ها ؛سیاست و ارتباط بین فرهنگی لینک پرداخت و ... فایل فلش ..... رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها | معرفت. دانلود با لینک مستقیم فایل تحقیق در مورد تأثیر اقتصاد بر خانواده ... zgoldfile.ir/fs/.../تحقیق-در-مورد-تأثیر-اقتصاد-بر-خانواده-‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحات. دسته بندی : وورد. نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت ). تعداد صفحه : 11 صفحه. قسمتی از متن .docx : تأثیر سیاست های ... دانلود مقاله کامل درباره هنر رماتیک – اسمارت مقاله farsidomains.ir/smart/دانلود-مقاله-کامل-درباره-هنر-رماتیک/‏ - ذخیره شده لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد ... تحقیق درباره رسانه های جمعی و نقش آن ها در تحکیم و یا تضعیف ارزش ها.