لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک ها

گردآوری لینکهای مفید

لینک فایل تحقیق درباره استاندارد و استاندارد سازی

تعداد صفحه:  17

نوع فایل:  Word

فرمت فایل:  docx

***  قابل ویـرایش

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده

1-مقدمه:

2-تعاریف:

استاندارد (Standard):

استاندارد سازی (Standardization):

بومی سازی:

3-اهداف استاندارد سازی:
4-منافع استاندارد سازی:

- منافع برای سازمان ها:

- منافع برای مصرف کننده:

منافع برای جامعه:

5-خط مشی و هدف از استاندارد سازی توسط سازمان بین المللی استاندارد (the

6-مراحل تدوین استانداردهای بین المللی:
6-1- مرحله مقدماتی

6-2- مرحله پیشنهاد

6-3- مرحله آماده سازی پیش نویس در گروه کاری

6-4- مرحله کمیته

6-5- مرحله نظرسنجی

6-6- مرحله تصویب

6-7- مرحله نشر استاندارد (Publication stage)

7- سطوح مختلف استانداردسازی

استانداردهای کارخانه ای

استانداردهای منطقه ای:

استانداردهای ملی:

استانداردهای بین المللی

8-جنبه های استاندارد:

الف- استاندارد اصطلاحات و علایم

ب- استاندارد ویژگی ها:

ج- استاندارد روش آزمون:

د- استاندارد آیین کار

9- مدارک استانداردگونه (Deliverables):

ویژگی های فنی (Technical specification(TS ))

ویژگی های در دسترس عموم (Publicly Available Specifications(PAS))

گزارش فنی (Technical Report(TR))

10-بحث و نتیجه گیری:

منابـــع و مراجــــع

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

استاندارد و استانداردسازی یک سازوکار بسیار مهم جهت توسعه پایدار صنایع و فناوری های مختلف است. بنابراین تدوین استانداردها و پیاده سازی استانداردهای تدوین شده امری بسیار حیاتی جهت توسعه پایدار فناوری های مختلف می باشد. در مقاله حاضر به مروری بر تاریخچه سازمان ملی استاندارد، تعاریف مهم در مقوله استاندارد و استاندارد سازی و در ادامه به مراحل تدوین استانداردهای بین المللی خواهیم پرداخت (1 و 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-مقدمه:

سازمان ملی استاندارد در سال 1339 با تصویب قانون تاسیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، کار خود را در چارچوب هدف ها و مسئولیت های تعیین شده آغاز نمود و در همان سال، به عضویت سازمان بین المللی استاندارد ISO درآمد. سازمان ملی استاندارد ایران همچنین در کمیسیون بین المللی الکترونیک IEC، کمیسیون بین المللی کدکس مواد غذایی CODEX، سازمان بین المللی اندازه شناسی OIML، انجمن جهانی سازمان های تحقیقات صنعتی و فنی WAITRO، مجمع بین المللی تایید صلاحیت IAF، بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM و سازمان بین المللی همکاری آزمایشگاه های اکردیتهILAC عضویت دارد (2 و 7).
سازمان ملی استاندارد ایران در سه دوره سه ساله عضو شورای سازمان بین‌المللی استاندارد ISO بوده مضافا اینکه در یک دوره سه ساله 1969-1967 نایب رئیسی شورا را نیز بر عهده داشته است. همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان ملی استاندارد ایران برای یک دوره دو ساله 2006-2005 به عنوان عضو شورای مذکور انتخاب گردیده است (2 و 7).

سازمان ملی استاندارد در حال حاضر با عضویت در سازمان های بین‌المللی ISO، OIML، CODEX، IEC و BIPM وسازمان های منطقه ای RISCAM و SMIIC در فعالیت های تدوین استاندارد این سازمان ها مشارکت می نماید. نحوه مشارکت در این فعالیت ها، از طریق تشکیل کمیته های فنی متناظر با کمیته های بین المللی و سامان دهی مشارکت گروه های ذی نفع و ذیربط انجام می گیرد. این کمیته ها تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران فعالیت می نمایند و وظیفه اصلی آنها بررسی و اظهارنظر در مورد پیش نویس استانداردهای بین ا لمللی در مراحل مختلف تدوین و پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی با توجه به مزیت های ملی و پتانسیل کشور می باشد (2 و 7)

 

تصویر شماره 1- لوگوی سازمان ملی استاندارد ایران و برخی سازمان های بین المللی استانداردسازی (اقتباس از مراجع 2،3، 4، 5 و 6)

 

2-تعاریف:

استاندارد (Standard):

مدرکی است در برگیرنده قواعد، راهنمایی ها یا ویژگی هایی برای فعالیت ها یا نتایج آنها به منظور استفاده عمومی مکرر که از طریق اجماع و همراهی فراهم و به وسیله سازمان شناخته شده ای تصویب شده باشد و هدف از آن دست یابی به میزان مطلوبی از نظم در یک زمینه خاص است. استاندارد باید مبتنی بر نتایج علوم، فنون و تجربیات استوار باشد. بیشترین کاربرد استانداردها در رابطه با تعیین ویژگی های فنی و عملکردی توافق شده به خصوص برای ارزیابی انطباق محصول می باشد. به صورتی که دیدگاه اصلی استانداردسازی نیز روی این ویژگی های فنی و عملکردی متمرکز است (1 و 7)

استاندارد سازی (Standardization):

استانداردسازی، فعالیت ایجاد معیارهایی در ارتباط با مسائلی بالفعل یا بالقوه و با هدف دستیابی به نظمی بهینه در مقوله مورد بحث برای استفاده عمومی و مستمر می باشد (1 و 7)

بومی سازی:

بومی سازی در جایی مطرح می شود که نیاز به آن وجود دارد و این نیاز می تواند اجباری، فرهنگی و یا مربوط به منطقه جغرافیایی باشد. بومی سازی یک روش تطبیقی با شرایط کاربردی یک منطقه، کشور و یا یک کارخانه بوده که در هر سطحی می تواند مطرح شود


3-اهداف استاندارد سازی:
-
کسب پایگاه جهانی در سطح بین المللی
-
نوآوری در زمینه فنآوری
-
ایجاد زمینه برای پذیرش مواضع ملی کشورها
-
حفظ توازن و تعادل بین منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان
-
مبتنی شدن مقررات بر استانداردها (1 و 7)

4-منافع استاندارد سازی:

- منافع برای سازمان ها:

سازمان هایی که به پیاده سازی استانداردها می پردازند، می توانند از طریق آگاهی یافتن از نیازهای کار و محصول و بازار، عملکرد خود را بهبود بخشیده و در نتیجه سهم خود را نیز در بازار افزایش دهند.

- منافع برای مصرف کننده:

مصرف کنندگان، محصولات استاندارد شده را با کیفیت و قیمت بهتر و اطمینان بیشتر از مولفه های مختلفی که برایشان کاربرد دارد، استفاده می کنند. لذا نه تنها کیفیت خود محصول استاندارد شده، بلکه نگهداری و خدمات پس از فروش آن نیز برای مصرف کننده از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین کاهش ریسک عدم شناخت محصول از دیگر منافع استانداردسازی می باشد.

منافع برای جامعه:

حفظ سلامت و بهداشت جامعه، استفاده بهینه، اثربخشی و کارایی، یکی دیگر از تاثیرات استاندارد سازی بوده که منافع آن متوجه جامعه می باشد. همچنین موازین زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی از مقوله هایی هستند که در هر استاندارد مرتبط با محصول دیده می شود(1 و 7)



5-خط مشی و هدف از استاندارد سازی توسط سازمان بین المللی استاندارد (the

International Organization for Standardization (ISO) )
این خط مشی در جهت ارتقاء مولفه های زیر می باشد:
-
کیفیت Quality
-
ایمنی Safety
-
کارایی Efficiency
-
قابلیت اطمینان Reliability
-
تعویض پذیری Interchangeability
-
سازگاری Compatibility

6-مراحل تدوین استانداردهای بین المللی:
6-1
مرحله مقدماتی Preliminary stage
6-2
مرحله پیشنهاد Proposal stage
6-3
مرحله آماده سازی پیش نویس در گروه کاری Preparatory stage
6-4
مرحله تدوین پیش نویس در سطح کمیته Committee stage
6-5
مرحله نظرسنجی Enquiry stage
6-6
مرحله تصویب Approval stage
6-7
مرحله چاپ استاندارد (3) Publication stage

 

 

 

 

6-1- مرحله مقدماتی

مرحله مقدماتی مرحله ای است که کلیات یک موضوع کاری (Preliminary work item (PWI)) برای استانداردسازی برای طرح و تصویب به کلیه اعضای کمیته فنی جهت اظهار نظر ارسال می شود. پیشنهاد مطرح شده در این مرحله، به شرطی تصویب شده و در دستورکار قرار می گیرد که حداقل مورد تایید پنج کشور عضو فعال در کمیته فنی قرار گرفته باشد و برای تدوین موضوع مربوط، کارشناس معرفی کنند (3 و 7)


6-2- مرحله پیشنهاد

در این مرحله، کمیته در صورت پذیرش پیشنهاد کاری جدید (New work item proposal (NWIP)) بر روی آن صحه گذاشته و برای تهیه DRAFT آن برنامه ریزی و حتی مسئول تهیه DRAFT را نیز مشخص می نماید. پیشنهاداتی که در این مرحله ارایه می شوند، می توانند موضوعات مختلفی را در بر گیرند (3 و 7)

 

 

 


کلمات کلیدی : تحقیق درباره استاندارد و استاندارد سازی , تحقیق در مورد استاندارد , تحقیق در مورد استاندارد سازی , استاندارد چیست , استاندارد سازی چیست , مقال?
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل تحقیق درباره استاندارد و استاندارد سازی

دانلود با لینک مستقیم فایل تحقیق درباره استانداردهای مدیریت پروژه ... zgoldfile.ir/.../دانلود-با-لینک-مستقیم-فایل-تحقیق--درباره-استانداردهای-مدیریت-پروژه-و-استاندارد-‏ - ذخیره شده در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند ... تحقیق درباره استانداردهای مدیریت پروژه و استاندارد ... لینک دانلود پایین صفحه ... نامه کارشناسی ارشد مخابرات سیستم-پیاده سازی بلادرنگ کدک صحبت استاندارد ... لینک مستقیم فایل تحقیق در مورد استاندارد شماره 11 حسابداری|ام ایی me.xteach.ir/lks/.../تحقیق-در-مورد-استاندارد-شماره-11-حسابداری‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل تحقیق در مورد استاندارد شماره 11 ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ... پاورپوینت درمورد استانداردها و الگوهای مصرف پاورپوینت درمورد ضرورت استاندارد سازی در ... لینک دانلود تحقیق درباره استاندارد و استاندارد کردن ol61.ydlteach.ir/.../لینک-دانلود-تحقیق--درباره-استاندارد-و-استاندارد-کردن‏ - ذخیره شده در حال حاظر شما فایل با عنوان این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 50 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان ... لینک مستقیم فایل تحقیق درباره مبانی استاندارد و استانداردسازی در ... meidoon.teachx.ir/.../لینک-مستقیم-فایل-تحقیق-درباره-مبانی-استاندارد-و-استانداردسازی-در-آموزش-و-پرورش-40-ص‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل تحقیق درباره مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش 40 ص قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب ... لینک دانلود پک کامل استاندارد های ISO مدیریت پروژه|اُ پی open.eflink.ir/fs/.../پک-کامل-استاندارد-های-ISO-مدیریت-پروژه‏ - ذخیره شده در حال حاظر شما فایل با عنوان پک کامل استاندارد های ISO مدیریت پروژه را دنبال می کنید . ... کارشناسی ارشد مخابرات سیستم -پیاده سازی بلادرنگ کدک صحبت استاندارد ... دانلود مقاله بکارگیری محاسبه مولکولی با استاندارد رمزگذاری داده‌ها تحقیق درباره ... لینک فایل تحقیق مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورش ... kl58.eflearn.ir/.../تحقیق-مبانی-استاندارد-و-استانداردسازی-در-آموزش-و-پرورش‏ - ذخیره شده لینک دانلود. دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تحقیق مبانی استاندارد و استانداردسازی در آموزش و پرورشرا مشاهده می نمایید . بخشی از متن تحقیق: مقدمه لینک مستقیم فایل تحقیق در مورد استاندارد سازی |ام اِن mn60.efplus.ir/.../لینک-مستقیم-فایل-تحقیق-در-مورد-استاندارد-سازی-‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 5 صفحه ... تحقیق درباره استاندارد و استاندارد سازی – basic basic.image-upload.ir/تحقیق-درباره-استاندارد-و-استاندارد-سا/‏ - ذخیره شده کاربر محترم میتوانید مشخصات فایل تحقیق درباره استاندارد و استاندارد سازی را مشاهده و در ... تعداد صفحه: 17 نوع فایل: Word فرمت فایل: docx *** قابل ویـرایش فهرست مطالب ... دانلود مقاله کامل درباره دیفرانسیل و مهندسی صنایع لینک پرداخت و … دانلود فایل تحقیق درباره استاندارد بین المللی ایزو ۱۴۰۰۱ shamsfile.freehost.io/دانلود-فایل-تحقیق-درباره-استاندارد-بی/‏ - ذخیره شده 2 روز پیش ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓ فرمت فایل : word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحات :۳۵ قسمتی از متن فایل دانلودی : استاندارد ... تحقیق در مورد استاندارد سازی – server - seo-site مقاله seo-websites.ir/server/تحقیق-در-مورد-استاندارد-سازی/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه : 5 صفحه قسمتی از متن .doc : شرح خدمات اداره استاندارد ... دانلود تحقیق در مورد سایتهای پزشکی 25 ص – export - mizban مقاله html.mizbang.ir/.../دانلود-تحقیق-در-مورد-سایتهای-پزشکی-25-ص/‏ - ذخیره شده سایتهای,پزشکی,25,صآسیب,شناسی,(پاتولوژی) ,دانلود تحقیق در مورد سایتهای پزشکی 25 ص .... تحقیق در مورد استاندارد سازی لینک دانلود و خرید محصول… تحقیق در ... لینک دانلود فایل پاورپوینت با موضوع ضرورت استاندارد سازی در حوزه ... pr24729.trihost.ir/.../پاورپوینت-با-موضوع-ضرورت-استاندارد-سازی-در-حوزه-سلامت-الکترونیکی-(انفورماتیک-سلامت)‏ - ذخیره شده دانلود پاورپوینت با موضوع ضرورت استاندارد سازی در حوزه سلامت الکترونیکی ... دارای 22 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و ... تحقیق انرژی – directly manano.ir/directly/تحقیق-انرژی/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ... بتن,پاورپوینت,پاورپوینت درباره گزارش از کارخانه بتن سازی,دانلود .... نمک در خوراک دام و طیور,خوراک,دام,دانلود تحقیق درباره استاندارد روش اندازه گیری نمک در خوراک دام ... ترجمه مقاله بهینه سازی پارامترها و تحقیق درباره ریزساختار اتصال ... manano.ir/refer/ترجمه-مقاله-بهینه-سازی-پارامترها-و-تحق/‏ - ذخیره شده دریافت از لینک پایین ترجمه مقاله بهینه سازی پارامترها و تحقیق درباره ... (کانور و همکاران ، 2000) به همراه دانلود فایل دانلود فایل دانلود پرسشنامه استاندارد هراس ... پاورپوینت درباره مقاوم سازی ساختمان – quality online3dprint.ir/quality/پاورپوینت-درباره-مقاوم-سازی-ساختمان/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینتنوع فایل : powerpoint ... استاندارد,استاندارد حسابداری شماره 5,پاورپوینت,پاورپوینت درباره استاندارد ... تحقیق,تحقیق درباره مدیریت جامع کیفیت,جامع,دانلود تحقیق درباره مدیریت جامع ... تحقیق در مورد استاندارد سازی - دانلود رایگان 1.freedownloadi1.ir/product/1459382‏ دانلود رایگان دانلود استاندارد سازی,تحقیق استاندارد سازی,مقاله استاندارد سازی, استاندارد سازی دانلود رایگان تحقیق در مورد استاندارد سازی لینک دانلود و خرید محصول در ... تحقیق در مورد استاندارد و استاندارد کردن - مگ ایران https://magirans.com/تحقیق-در-مورد-استاندارد-و-استاندارد-کر.htm‏ - ذخیره شده استانداردها، این جزوه های کوچک حاوی زبده ترین اصول تکنو لوژی جهانی است که خود نتیجه و عصاره ی قرنها کوشش و پژوهش و ازمایش و خطای هزاران دانشمند و محقق و کارشناس ... ترجمه مقاله بهینه سازی پارامترها و تحقیق درباره ریزساختار اتصال ... like-instagram.ir/local/ترجمه-مقاله-بهینه-سازی-پارامترها-و-تحق/‏ - ذخیره شده دریافت از لینک پایین ترجمه مقاله بهینه سازی پارامترها و تحقیق درباره ریزساختار ... استاندارد احساس غربت به همراه دانلود فایل دانلود فایل دانلود پرسشنامه استاندارد ... استانداردهای ایزو چیست؟ - نامه نیوز https://namehnews.com/fa/news/52386/استانداردهای-ایزو-چیست‏ - ذخیره شده 7 جولای 2013 ... اولین تشکیلات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاس‌ها در سال ۱۳۰۴ شمسی مطرح .... ایزو ۸۶۳۲ مربوط به ذخیره سازی فایل‌های گرافیکی در کامپیوتر - فرمت CGM. ..... ایزو ۲۶۰۰۰ مربوط به راهنماهایی درباره مسئولیت‌های اجتماعی ... هر مدل کفش کتونی که خوشت اومد از سایت بانی‌مد بگیر. تصاویر برای لینک فایل تحقیق درباره استاندارد و استاندارد سازی فهرست استانداردهای ایزو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فهرست_استانداردهای_ایزو‏ - ذخیره شده - مشابه حدود ۳۰۰ استاندارد ایزو به صورت رایگان/عمومی در دسترس هستند که در زیر آمده‌اند. پژوهش .... ایزو ۸۶۳۲ مربوط به ذخیره‌سازی فایل‌های گرافیکی در کامپیوتر - فرمت CGM. تحقیق در مورد استاندارد و استاندارد کردن 55 ص - فروشگاه فروش فایل www.ccfile.vcn.ir/.../تحقیق-در-مورد-استاندارد-و-استاندارد-کر/‏ - ذخیره شده 22 ا کتبر 2018 ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه : 55 صفحه قسمتی از متن .doc ... استاندارد و استاندارد کردن - آفتاب https://www.aftabir.com/business/market/product/standard/‏ - ذخیره شده استاندارد و استاندارد کردن ،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیها. ... یکی کردن طراحی در استاندارد کردن ... مؤسسهٔ استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ... استاندارد ایزو آموزش - پیام خرازیان https://kharazian.ir/.../iso-standard-for-educational-organizations‏ - ذخیره شده 8 ژوئن 2018 ... جدیدترین استانداردهای ایزو آموزش ، استاندارد ایزو 21001 و ایزو 29993 می باشد. ... حمایت از توسعه شایستگی با تعلیم ، یادگیری یا تحقیق کاربرد دارد. ... این استاندارد بطور خاص جهت برآورده سازی نیازهای آموزشی طراحی شده است . ... انتشار مطلب با ذکر نام مهندس پیام خرازیان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است. استاندارد و استانداردسازی و تاثیر آن در کیفیت - ایـران آکـادمـی https://www.iran-academy.org/.../908-استاندارد-و-استانداردسازی-و-تاثیر-آن-در-کیفیت.html‏ - ذخیره شده 12 ژانویه 2019 ... استاندارد چیست استانداردسازی و تاثیر آن در کیفیت محصولات و خدمات انواع ... در ایران، استاندارد های ملی توسط سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ... معرفی استاندارد ایزو به همراه لیست کامل استانداردهای ISO - پاپولی papooli.ir/iso-define-and-iso-standards-codes/‏ - ذخیره شده - مشابه 26 ا کتبر 2013 ... طراحی وب سایت ... پاپولی– همان طور که می دانید جهت استاندارد سازی شرکت ها و سازمان ها از استاندارد ... ایزو 4 مربوط به قوانین پژوهش ای در ثبت عنوانها (عنوان کتابها و نشریات) .... ایزو 8632 مربوط به ذخیره سازی فایل‌های گرافیکی در کامپیوتر – فرمت CGM. ..... ایزو 26000 مربوط به راهنماهایی درباره مسئولیت‌های اجتماعی نرم افزار افزایش ورودی گوگل به سایت و وبلاگ | جزوه&کتاب | نرم افزار ... www.daryaftketab.ir/software-boosts-googles-input-to-the-site-and-blog/‏ - ذخیره شده 13 ژوئن 2019 ... جزوه&کتاب | نرم افزار افزایش ورودی گوگل به سایت و وبلاگ | این نرم افزر در سال ... و با یک فرمت سریع و استاندارد تیتر مقالات و اخبار سایت خود را در دسترس دیگران قرار دهید. ... با ما یا از فرم نظرات نام فایل را برای ما بفرستید تا لینک فایل برای شما فرستاده شود. ... تحقیق درباره ابهام در مورد معامله و لزوم رفع‌ آن. [PDF] استاندارد ایزو https://www.shiraz.ir/bundles/FileRepository/.../58088db8300fe.pdf‏ - ذخیره شده دانلود این کتاب تشکر می کنیم. این متن ترجمه ای فشرده و روان شده از متن اصلی و نهایی استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ... با ارسال این کتاب به دوستانتان و یا قراردادن آن در سایت خودتان در نشر متن ترجمه شده استاندارد سهیم ... جهتی. مستند. سازی . بر. اساس. ساختار. بندهای. این. استاندارد . •. کاربرد. واژه. نامه ..... درس از پروژه های موفق و. پروژه تعریف استاندارد و ضرورت استاندارد سازی - ویکی پروژه wikiproject.ir/products.php?1479&cPath=18‏ - ذخیره شده - مشابه دانلود پروژه تعریف استاندارد و ضرورت استاندارد سازی. ... مطالب موجود در سایت با چه فرمتی ارسال می شوند؟ نحوه خرید و دریافت مطالب موجود در سایت چگونه است؟ استانداردهای ایزو - خدمات ما randd.ir/?p=NewsPage&Nid=374‏ 21 دسامبر 2013 ... یکی از شاخصه‌های استاندارد‌سازی فعالیت‌ها در هر سازمانی استفاده از الگوهای تعیین شده بین المللی در حوزه‌های مختلف می‌باشد. ایزو نیز به عنوان ...