27 صفحه به صورت word
پست سازمانی : دبیر
رشته تحصیلی : زبان و ادبیات فارسی
آخرین مدرک تحصیلی : لیسانس
دوره تحصیلی : متوسطه دوم
سمت فعلی : دبیر ادبیات
با توجه به این که دستور زبان فارسی از دروس مهم و پایه است و هر دانش آموزی برای موفقیت در سال های آتی ، باید این درس را فرا بگیرد ، بر آن شدم تا در مورد این درس با دانش آموزان بیشتر کار کنم .و از طرفی چون علائم موفقیت یک دبیر ، عملکرد کلاس ، در درسی است که او تدریس می کند خود به خود اهمیت و ضرورت تحقیق برای من بارزتر می شد . نارسایی های دستور و زبان شناختی کتاب: تحلیل و بررسی پاسخ های دانش آموزان به سؤال 1 تا 10 پرسشنامه نشان می دهد که از نظر دانش آموزان مقطع دبیرستان، کتاب زبان فارسی از نظر شکل کلی و طراحی،برای آن ها جذاب نمی باشد و در بررسی خود نگارنده نیز از کتاب مشاهده شد که کتاب ها تا حد بسیار زیادی ساده و غیر جذاب طراحی شده اند و فقط در بعضی موارد برای بیان نمونه ها و مثال ها ازرنگ قرمز و آبی استفاده شده که آن نیز کارگشا نبوده است.. اما شکایت اصلی دانش آموزان در مورد متن و محتوای آموزشی این کتاب است که با بررسی 4 کتاب زبان فارسی (1)،(2)، (3) سایر رشته ها و زبان فارسی (3) تخصصی علوم انسانی نتایج زیر به دست آمده است: 1. مؤلفان درقسمت"سخنی بادبیران" ، بخش دستور زبان فارسی(زبان فارسی1) چنین آورده اند: « کوشش شده است که دستور زبان دوره ی دبیرستان، بر مبنای نظریه ی علمی «ساخت گرایی» نوشته شود و در مواردی نیز که نظریه های دیگر از جمله « نقش گرایی » و «گشتاری» در تحلیل قضایای دستوری موفق بوده اند از آن نظریه ها استفاده شود و در عین حال در حد امکان از دستور سنتی نیز فاصله گرفته شود.» درزبان شناسی، ساخت گرایی از نیمه دوم قرن نوزدهم آغاز شد و مشغله ی اصلی و مرکزی ساخت گرایی پرداختن به ساخت های نقش مندی است که در فرایند تعبیر به کار می آیند. و از آنجایی که در دستور ساختاری توصیف براساس ساخت و صورت است و عمدتاً متکی به نشانه ها و قراین لفظی است، استفاده از این نظریه دستور زبان فارسی باعث بوجود آمدن اشکالاتی شده است که با توجه به نظریه ساخت گرایی قابل تعریف و توصیف نیستند و از آن جمله می توان موارد زیر را ذکر کرد: در درس بیست و چهارم کتاب زبان فارسی (1) صفحه 122آمده است: «در سطح واج شناسی نیز معلوم می کنند که چرا ما در زبان فارسی ساخت های واجی از نوع قارچ، مزد، بیست یا نژند را داریم ولی ساخت های واجی از نوع قاچر، مازد، یاندنژ را به هیچ وجه نمی توانیم داشته باشیم» آنچه مسلم است واحدهای زبانی قاچر،مازد، بیزد یا ندنژ از نظر ساخت دچار مشکل نیستند و دقیقاً تابع الگوی صامت + مصوت + صامت + صامت هستند و در آن ها واج های قریب المخرج هم به چشم نمی خورند ولی فاقد معنا هستند و لاجرم باید آن ها را از صافی معنا شناسی عبور داد. نتیجه ای که از این مثال حاصل می شود آن است که واج شناسی به عنوان یک سطح از زبان شناسی نمی تواند فارغ و جدای از معناشناسی باشد و اساساً لفظ و معنا ملازم یکدیگرند و این خود یکی از لغزشگاه های نظریه ساخت گرایی است. در درس بیست و سوم همان کتاب قید ها در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته ی قید های نشانه دار و بی نشان تقسیم شدند. از این که قیدهای نشاندار را با توجه به نشانه های لفظی تشخیص می دهیم تردیدی نیست اما سخن در این است که قیدهای بی نشانه را چگونه می توان در جمله از سایر اجزای جمله باز شناخت؟ این هم یکی از چالش های نظریه ساخت گرایی است. نمونه هایی از این دست نشان می دهد که زبان فارسی با نظریه ساخت گرایی چندان تناسبی ندارد و علاوه بر این باید گفت ساخت گرایی در اروپا حدود 1960 متوقّف گشته است و آزمون تاریخی خود را پشت سر گذاشته است و اینکه ما در این برهه از این نظریه در تدوین کتب آموزشی زبان استفاده کنیم جای بررسی بیشتری دارد. در صفحه 9 زبان فارسی 1 آمده است که: گفتیم نشانه فعل ،شناسه است. آیا نهاد هم نشانه ای دارد؟ در جمله «آن پسر توپ را به پسر می دهد » نهاد کدام است؟چرا؟ از این که فعل دارای شناسه (نشانه لفظی) است تردید نداریم و با نظریه ساخت گرایی منطبق است، ولی آن پسر به عنوان نهاد نشانه لفظی ندارد و نشانه معنوی دارد و در این صورت ما از ساخت گرایی خارج می شویم و به معناگرایی میل می کنیم. علوی مقدم (1386) معتقد است که حداقل کار در این زمینه این است که تصریح شود نظریه اصلی ، یعنی «ساخت گرایی»،در توجیه مطالب خاص قاصر بوده ،نویسندگان به منظور رفع مشکل به استفاده از نظریه های علمی جانبی مبادرت کرده اند و از آن ها در توصیف مطالب مورد نظر بهره جسته اند. 2. حجم زیاد کتاب ها موجب شده است هدف های آموزشی، تحت الشعاع به موقع تمام کردن کتاب قرار گیرد. در قسمت توصیه هایی برای تدریس و ارزشیابی درس زبان فارسی (1) مقدمه آمده است: « به دلیل روش خاص ارائه دستور زبان، ممکن است احساس شود در هر بخش، موارد دستور کامل گفته نشده است. این کار طی سه سال انجام خواهد شد، بنابراین توصیه می شود مباحث دستوری همان اندازه که در کتاب آمده است مطرح شود نه بیشتر از آن مباحث دستوری به تدریج در سال های بعد گسترش خواهد یافت» به نظر نگارنده اگر مؤلفان کتاب درسی هر مطلب را به صورت تمام و کامل از آسان به دشوار در یک کتاب درسی بیاورند برای دانش آموزان مفیدتر خواهد بود تا این که در هر سال قسمتی از یک مطلب گفته شود و سال های بعد به تدریج آن مطلب گسترش داده شود که بعضا مطالب گفته شده در زبان فارسی (3) با مطالب آورده شده در زبان فارسی (1) هم خوانی و مطابقت زیادی ندارد و به این ترتیب هم از حجم مطالب درسی هر ساله کاسته می شود و دبیر فرصت بیشتری برای تدریس و ارزشیابی از مطالب یاد داده شده خواهد داشت و هم دانش آموزان دچار سردرگمی نخواهد شد
کلمات کلیدی :
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:
لینک منبع :
لینک فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول افزایش دهم؟اقدام پژوهی معلمان ابتدایی - دبیرستان - متوسطه در قالب فایل ورد
www.khnschool.ir/darsCached7, اقدام پژوهی چگونه مشکلات املای فارسی دانش آموزان مدرسه راهنمایی طالقانی را حل نمودم
... 15, اقدام پژوهی معلمان چگونه می توانم رفتار بی نظمی را در دو نفر از دانش آموزان کاهش
دهم؟ ... پژوهی با موضوع افزایش یادگیری حروف الفبای انگلیسی در دانش آموزان سال اول
... 47, چگونه می توانم افت تحصیلی درس زبان و ادبیات فارسی دانش آموزان کلاسم را ...
اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش ...
for.bostore.ir/for/9055/htmlCachedدانلود ... اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان
سال اول افزایش دهم؟ اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در ...
charming | 8762
charming.parandfa.ir/charming/8762/htmlCachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول
افزایش دهم؟ اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد ...
اقدام پژوهی دبیر ادبیات وزبان فارسی چگونه توانستم میزان یادگیری ...
news.mohandesalvand.ir/news/9358/htmlCachedاقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و
... چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال افزایش دهم ...
فایل اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس
dlform11.keybood.ir/all/187035/htmlCachedپژوهی, فایل, یادگیری, افزایش, زبان, اقدام, سال, فارسی, درس, میزان, اول ... اقدام پژوهی
چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول افزایش دهم؟
فایل اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس ...
sedayepooya.ir/archive/فایل-اقدام-پژوهی-زبان-فارسی-سال-اول-اف-3/Cachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول
افزایش دهم؟ ... فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:27 چکیده اینجانب فریبا
سلیمانیان ... از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث
قرار می دهم . ... اولین ریاضی دان زن لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل
word و ...
اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس – uptime
uptime.iderutconf.ir/اقدام-پژوهی-زبان-فارسی-سال-اول-افزایش-3/Cachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول
افزایش دهم؟ ... فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:27 چکیده اینجانب فریبا
سلیمانیان با میزان تحصیلات ... را جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان
بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم . ... تحقیق درباره مادربرد لینک
دانلود…
فایل اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس ...
khabarfariman.ir/router/فایل-اقدام-پژوهی-زبان-فارسی-سال-اول-افز/Cachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول ...
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:27 چکیده اینجانب فریبا سلیمانیان با
میزان ... از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می
دهم . ... دانلود تحقیق درمورد روبیدیم لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل
...
فایل اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس ...
khabarfariman.ir/search/فایل-اقدام-پژوهی-زبان-فارسی-سال-اول-افز/Cachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول
افزایش دهم؟ ... فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:27 چکیده اینجانب فریبا
سلیمانیان با میزان ... جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد
آن ها را مورد بحث قرار می دهم . ... کروپ (خروسک) لینک دانلود و خرید پایین توضیحات…
فایل اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس ...
seoarzon.ir/host/فایل-اقدام-پژوهی-زبان-فارسی-سال-اول-اف-3/Cachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول
افزایش دهم؟ ... فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:27 چکیده اینجانب فریبا
سلیمانیان با میزان ... از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد
بحث قرار می دهم . ... تحلیل عناصر داستانی در داستانهای قرآن کریم لینک دانلود و…
نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم ...
atablesoccer.ir/downloads/نمونه-اقدام-پژوهی-دبیر-ادبیات-فارسی-6/Cachedافزایش دهم؟ ... دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم میزان یادگیری درس
را در دانش آموزان سال … ... شما با استفاده از فایل نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی
قطعا رضایت لازم را خواهید داشت . ... اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش میزان یادگیری
درس در دانش آموزان ... به عنوان مثال پاسخ گروه اول: تأسیس مدرسه دارالفنون بوده است.
فایل اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس .
mirzasell.ttblog.ir/post-9517.htmlCachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول ...
از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم .
مرکز دانلود اقدام پژوهی و درس پژوهی معلمان و آموزگاران ابتدایی
www.rajaee-ttc.ir/Cachedبهترین نمونه فایل های مورد نیاز معلمان : اقدام پژوهی , اقدام پژوهی معلم و آموزگار ... دانلود
درس پژوهی کلاس اول دبستان کتاب فارسی درس اِ – ِ – آ – ه بهترین درس پژوهی برای
استفاده ... اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم
در ... اقدام پژوهی مربی بهداشت مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را ...
Images for لینک فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول افزایش دهم؟
اقدام پژوهی دبیران زبان انگلیسی دبیرستان با موضوع چگونه توانستم ...
www.edufile.nemone-soal.ir/.../اقدام-پژوهی-دبیران-زبان-انگلیسی-دبیرس/Cachedاقدام پژوهی دبیران زبان انگلیسی دبیرستان در قالب ورد و قابل ویرایش. ... با موضوع
چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس زبان انگلیسی پایه دهم را بررسی کنم ...
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی
... اجرای طرح، میزان علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری خواندن و درک مفاهیم درس زبان ...
karaoke | 187503
karaoke.learnfox.ir/karaoke/187503/htmlCachedپژوهی, فایل, یادگیری, افزایش, زبان, اقدام, سال, فارسی, درس, میزان, اول ... دانلود ...
اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول
افزایش دهم؟ اقدام پژوهی حاضر شامل ... لینک کمکی · فایل اقدام پژوهی ...
اقدام پژوهی معلمان فرهنگ با موضوع املا - انشا ابتدایی موضوعات دبیران ...
www.fhku.ir/Cached
Similarاقدام پژوهی املا - انشا - ریاضی - علوم و هدیه های آسمانی ویژه معلمان ابتدایی ... چگونه می
توانم گرایش دانش آموزان کلاسم را به درس علوم تجربی افزایش دهم ؟ ... استفاده بهینه از
وقت بسیار کم درس زبان فارسی و فعال سازی دانش آموزان در این درس ... 32, افزایش
یادگیری حروف الفبای انگلیسی در دانش آموزان سال اول مدرسه راهنمایی الزهرا, هیرو
احمدی ...
اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی - پژوهش سرای فرهنگیان
www.kapda.ir/downloads/.../اقدام.../اقدام-پژوهی-دبیر-ادبیات-فارسی/Cachedاقدام پژوهی برای دبیر زبان فارسی با موضوع چگونه توانستم میزان یادگیری ... اقدام
پژوهی برای دبیر زبان فارسی با موضوع چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان
فارسی را در دانش آموزان سال … افزایش دهم ... کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد
کردم در قالب وردبانک فایل پژوهشی معلمان ..... الگوی برتر تدریس پایه اول دبستان
درس [...]
راهکارهای افزایش میزان علاقه مندی دانشآموزان به درس قرآن , اقدام پژوهی
raheelm.ir/.../راهکارهای-افزایش-میزان-علاقه-مندی-دانشآموزان-به-درس-قرآن
اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانشآموزان را به درس قرآن و ...
لینک ها کلیدواژ: محصولات سایت مرتبط مدت زمانی و قیمت سفارس اقدام پژوهی ... میزان
علاقه مندی دانشآموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ ...
دیگر سو، موفقیت دانشآموزان در یادگیری دیگر دروس (قرائت فارسی، جمله نویسی، املا
و ...
دانلود فایل اقدام پژوهی زبان فارسی سال اول افزایش میزان یادگیری درس ...
image-upload.ir/دانلود-فایل-اقدام-پژوهی-زبان-فارسی-سال-2/Cachedاقدام پژوهی چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان سال اول
افزایش دهم؟ ... فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:27 چکیده اینجانب فریبا
سلیمانیان با میزان تحصیلات ... پر محتوا را جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش
آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم . ... تحقیق درباره ی مجله
لینک…
جمعه 31 خرداد 1398 ساعت 07:35